Uutiset:
http://kauppa.fi/rss/feed/uutiset
Tiedotteet:
http://kauppa.fi/rss/feed/tiedotteet
Lausunnot:
http://kauppa.fi/rss/feed/lausunnot
Blogit:
http://kauppa.fi/rss/feed/blogit

RSS-syötteet voit tilata omaan RSS-lukijaasi klikkaamalla ylläolevia linkkejä.

Kaupan liiton uutiskirje ilmestyy joka torstai. Uutiskirjeessä on koottuna tärkeimmät ja ajankohtaisimmat uutiset, tiedotteet ja tapahtumat.
Tapahtumakirjeestä saat tietoa Kaupan liiton koulutuksista ja seminaareista.

Liity kirjeiden postituslistalle täältä

Etusivu > Ajankohtaista > Blogit > Vieraskynäblogi

Vieraskynäblogi


Big Data asiakkaan palveluksessa

Viime aikoina monet kaupankin alan yritykset eri puolilla maailmaa ovat havahtuneet Big Datan eli suurten tietomassojen avaamiin mahdollisuuksiin liiketoimintansa ja asiakaspalvelunsa parantamiseksi....

Kun maksamisesta tuli välineurheilua

Olen ajoittain pohdiskellut termiä “maksuväline” joka siis muodostuu sanoista ”maksu” ja ”väline”. Itse ymmärrän tämän sinä vempeleenä, jolla maksaminen kulloinkin suoritetaan. Finanssivalvonnan mukaa...

Ihmejahdissa

On kiehtovaa katsella kaupoissa ihmisiä ja pohtia, miksi he siellä ovat. Osa on ostoksilla, mutta miksi juuri tässä kaupassa? Osa on töissä, mutta mistä syystä?Heiltä kaikilta voisi kysyä sy...

Vastinetta asiakastiedolle

Yritykset ovat kiinnostuneita asiakastiedosta, sillä se heijastaa asiakkaan tarpeita ja käyttäytymistä. Osto-, kulutus- ja paikkatieto tai selainhistoria ovat esimerkkejä asiakastiedon lähteistä, joid...

Kulutuksen muuttumattomat trendit

Uuden vuoden alkaessa on tapana ennustaa tulevan vuoden ilmiöitä, trendejä ja tapahtumia.  Erityisesti vaate- ja muiden tyylitrendien suuntaviivat on toki jo pohjustettu edellisenä vuonna, ja ne...

Kuluttamisen uusi aika

Elämme kulutusyhteiskunnassa, mutta harvemmin tulee pohdittua tarkemmin, mitä kaikkea kuluttamiseen itse asiassa liittyy. Yhden ehkä maailman tunnetuimman kuluttamisen tutkijan Arnouldin mukaan ”kulut...

Voiko ansaita väärin?

Puhuessaan rahasta ihminen usein paljastaa itsestään enemmän kuin tahtoisi. Tähän aikaan vuodesta me paljastumme myös itsellemme, kun viime vuoden tulo- ja verotiedot julkaistaan. Monilla on kirkas ka...

Kauppiaille taistelukypärät

Suomalaisen kaupan rakenne on viime vuosikymmenet ollut hiekkalaatikkoleikkiä, josta on aika-ajoin heitelty sopivan kokoisia käpyjä laidan yli. Sattuu sopivasti muttei liikaa, ettei tule takaisin siih...

Liian hyvä on huonoa johtamista

Japanilainen professori Noriako Kano loi 1980-luvulla mallin, jonka mukaan tuoteominaisuudet vaikuttavat eri tavoin asiakastyytyväisyyteen. Hänen mukaansa ominaisuudet oli jaettava kolmeen eri ryhmään...

Mainonta, kuluttajat ja yksityisyyden rajat

Digiteknologia on tehnyt kuluttajien ostotietojen keräämisestä ja kohdennetusta mainonnasta helppoa. Kansainväliset kauppaketjut ja verkkokaupat sekä monenlaiset online-palvelut ovat käyttäneet kohden...