Uutiset:
http://kauppa.fi/rss/feed/uutiset
Tiedotteet:
http://kauppa.fi/rss/feed/tiedotteet
Lausunnot:
http://kauppa.fi/rss/feed/lausunnot
Blogit:
http://kauppa.fi/rss/feed/blogit

RSS-syötteet voit tilata omaan RSS-lukijaasi klikkaamalla ylläolevia linkkejä.

Kaupan liitto edustaa elinkeinoelämän suurinta toimialaa kauppaa. Liiton piirissä on noin 7 000 jäsenyritystä, ja se edustaa sekä vähittäis- että tukkukauppoja elinkeinopolitiikassa ja työmarkkinaedunvalvonnassa. 

Pysy kartalla kaupan alan uutisista ja tilaa Kaupan liiton uutiskirje. Uutiskirjeessä on koottuna tärkeimmät ja ajankohtaisimmat uutiset, tiedotteet ja tapahtumat.

Tapahtumakirjeestämme saat tietoa Kaupan liiton koulutuksista ja seminaareista.

Liity kirjeiden postituslistalle täältä

Etusivu > Ajankohtaista > Blogit > Vieraskynäblogi

Vieraskynäblogi


Liian hyvä on huonoa johtamista

Japanilainen professori Noriako Kano loi 1980-luvulla mallin, jonka mukaan tuoteominaisuudet vaikuttavat eri tavoin asiakastyytyväisyyteen. Hänen mukaansa ominaisuudet oli jaettava kolmeen eri ryhmään...

Mainonta, kuluttajat ja yksityisyyden rajat

Digiteknologia on tehnyt kuluttajien ostotietojen keräämisestä ja kohdennetusta mainonnasta helppoa. Kansainväliset kauppaketjut ja verkkokaupat sekä monenlaiset online-palvelut ovat käyttäneet kohden...

Kaupan kasvueväitä Yhdysvalloista

Kaupan toimintaympäristöön vaikuttaa maailmalla ja Suomessakin tällä hetkellä tavallaan kaksi suurta muutosvoimakimppua; toinen makro- ja toinen mikrotasolla. Makrotasolla kansainvälinen kilpailu on m...

Mistä iloa?

Lauantai-ilta hypermarketissa. Käytävillä kohtaa enemmän henkilökuntaa kuin asiakkaita ja pohtii mielessään, mitähän tämä lysti maksaa ja kenen kukkarolla käydään.Olen aina halunnut, että kauppa saa i...

Kuluttajasta kumppani

Kauppa kasvaa, elää, kuihtuu ja kuoleekin kuluttajien mieltymysten kanssa. Edesmennyt professori Juha Näsi totesi aikanaan, että menestys on menestystä toistaiseksi. Menestyvien yritysten mysteeri on...

Kuka olisi uskonut?

Kun nykyisin pohditaan elinkeinoelämässä tapahtuvia muutoksia, kaupan alalla (ja muillakin aloilla) puhutaan enimmäkseen digitalisoitumisesta ja sen esteistä. Esteiden ylittämiseen tarjotaan ennakkolu...

Miksi asiakas ostaa ja pysyy asiakkaana?

Kauppa on murroksessa, jota vauhdittavat muuttuvat asiakkaiden arvostukset, digitalisaatio ja uudistuva kilpailuetu. Asiakasarvon merkitys kulutuskäyttäytymisen selittämisessä onkin kasvussa.Asiakasar...

Jos ei toimi, vaihda ehtoa

Sapettaa. Tämän vuoden alusta kauppojen on annettu ihan itse päättää aukioloajoistaan. Sapetukseni syy on se, että hyvää asiaa on liian kauan saanut tekosyiden varjolla vastustaa. Suuntahan on jo kaua...

Hybridikuluttaja kaupan kirittäjänä

Ei ole mikään uutinen, että kuluttajien luottamuksella omaan tulevaisuuteensa on merkittävä rooli kaupan myynnin kehittymiselle. Marraskuun 27. päivä julkaistun viimeisimmän Tilastokeskuksen kuluttaja...

Asiakasnäkökulma on entistä tärkeämpi johdon päätöksenteossa

Markkinoinnin entistä keskeisempänä tavoitteena on asiakkaan äänen tuominen yrityksen päätöksentekoon, sillä asiakasnäkökulman huomioimisen uskotaan johtavan kilpailuetuun. Asiakkaiden tarpeiden syväl...