Uutiset:
http://kauppa.fi/rss/feed/uutiset
Tiedotteet:
http://kauppa.fi/rss/feed/tiedotteet
Lausunnot:
http://kauppa.fi/rss/feed/lausunnot
Blogit:
http://kauppa.fi/rss/feed/blogit

RSS-syötteet voit tilata omaan RSS-lukijaasi klikkaamalla ylläolevia linkkejä.

Kaupan liitto edustaa elinkeinoelämän suurinta toimialaa kauppaa. Liiton piirissä on noin 7 000 jäsenyritystä, ja se edustaa sekä vähittäis- että tukkukauppoja elinkeinopolitiikassa ja työmarkkinaedunvalvonnassa. 

Pysy kartalla kaupan alan uutisista ja tilaa Kaupan liiton uutiskirje. Uutiskirjeessä on koottuna tärkeimmät ja ajankohtaisimmat uutiset, tiedotteet ja tapahtumat.

Tapahtumakirjeestämme saat tietoa Kaupan liiton koulutuksista ja seminaareista.

Liity kirjeiden postituslistalle täältä

Etusivu > Ajankohtaista > Blogit > Vieraskynäblogi

Vieraskynäblogi


Asiakasnäkökulma on entistä tärkeämpi johdon päätöksenteossa

Markkinoinnin entistä keskeisempänä tavoitteena on asiakkaan äänen tuominen yrityksen päätöksentekoon, sillä asiakasnäkökulman huomioimisen uskotaan johtavan kilpailuetuun. Asiakkaiden tarpeiden syväl...

Kriisistä voi syntyä uusia ituja

Yksityinen kulutus Suomessa on laskussa ja kansalaisten ostovoima vähenee huolestuttavasti. Samalla kauppa ja palvelut kamppailevat digitalisaation murroksessa ja kovenevassa kansainvälisessä kilpailu...

Happy end

Per Thelin tunnustaa Kauppalehdessä (30.9.) yllättyneensä, miten rakas Stockmann on monille suomalaisille. Hän kertoo joutuneensa muuttamaan ”joitakin suunnitelmiaan, joilla oli ajatellut uudistaa Sto...

Murra paradigma!

Yksi tiedeyhteisön väkevimmistä käsitteistä on paradigma, jolla tarkoitetaan tutkijoiden keskenään jaettua oman tieteenalan maailmankuvaa. Vallitseva paradigma määrittää sekä tutkimuskysymyksiä, joita...

Kauppa digimurroksessa

Kauppa on murroksen kourissa, mutta mitä tämä itse asiassa tarkoittaa, miten määritellään murros? Kaikkien selitysten alkulähteen eli googlen avulla murrokselle löytyi vastineeksi sellaisia määrityksi...

Mitä kaupan digitalisoituminen edellyttää?

”Sehän tässä digihälyssä on hirveän vaikeaa: pitäisi ymmärtää, että muutos on väistämätön, mutta samalla pitäisi olla aika cool ja ymmärtää, mikä on iso asia ja mikä pieni.”- Kotimaisen kaupan ylimmän...

Hyytyy jos tyytyy

Talouden taantuma on iskenyt myös päivittäis- ja tavaratalokauppaan. Prosentin lasku liikevaihdossa ei ehkä kuulosta paljolta, mutta kyllä se kirvelee. Pitkä makean kasvun kausi päättyi kuin seinään j...

Talouden terve oksa on päästetty lahoamaan

Yksityinen kulutus on vähentynyt Suomessa määrällisesti kahtena vuonna peräkkäin. Tämä on hyvin poikkeuksellista. Edellisen kerran niin kävi pari vuosikymmentä sitten keskellä 90-luvun syvää lamaa. Si...

Kaupan yhteiskunnallinen rooli ja potentiaali

Viimeaikainen keskustelu kaupan kilpailukeinoista on luonut laineita muutoin verrattain tyyneen kaupan keskusteluun. Liiallinen kilpailukeinojen painotus voi kuitenkin marginalisoida kaupan yhteiskunn...

Talouskasvu syntyy palveluista

Kansantaloutemme toipui kansainvälisen finanssikriisin aiheuttamasta vuoden 2009 taantumasta ensin muiden maiden tahdissa, mutta vajosi uudelleen taantumaan vuonna 2012. Sitä ei aiheuttanut viennin vä...