Uutiset:
http://kauppa.fi/rss/feed/uutiset
Tiedotteet:
http://kauppa.fi/rss/feed/tiedotteet
Lausunnot:
http://kauppa.fi/rss/feed/lausunnot
Blogit:
http://kauppa.fi/rss/feed/blogit

RSS-syötteet voit tilata omaan RSS-lukijaasi klikkaamalla ylläolevia linkkejä.

Kaupan liitto edustaa elinkeinoelämän suurinta toimialaa kauppaa. Liiton piirissä on noin 7 000 jäsenyritystä, ja se edustaa sekä vähittäis- että tukkukauppoja elinkeinopolitiikassa ja työmarkkinaedunvalvonnassa. 

Pysy kartalla kaupan alan uutisista ja tilaa Kaupan liiton uutiskirje. Uutiskirjeessä on koottuna tärkeimmät ja ajankohtaisimmat uutiset, tiedotteet ja tapahtumat.

Tapahtumakirjeestämme saat tietoa Kaupan liiton koulutuksista ja seminaareista.

Liity kirjeiden postituslistalle täältä

Etusivu > Ajankohtaista > Tapahtumakalenteri > Kaikki Verkkokaupasta - koulutus kevät 2013

Kaikki Verkkokaupasta - koulutus kevät 2013

Haluatko lisää liikevaihtoa? Haluatko tavoittaa asiakkaasi monikanavaisesti?

Kaupan liiton kiitoksia kerännyt verkkokauppakoulutus järjestetään jälleen 27.2 alkaen neljänä keskiviikkona helmi-maaliskuussa 2013

Verkkokauppa kasvaa vauhdilla. Se haastaa suomalaisen kaupan, mutta tarjoaa myös paljon uusia mahdollisuuksia. Haluatko ymmärtää verkkokauppaa paremmin, tavoittaa asiakkaasi myös verkossa ja kasvattaa liiketoimintaasi?

Huom. Koulutuksen eri moduleihin voi osallistua koulutukseen osallistuvan yrityksen nimeämänä myös eri henkilöt.

Huomioithan lisäksi, että verkkokauppakoulutukseen sisältyy myös 21.5.2013 Finlandia-talolla pidettävä verkkokaupan strategiaseminaari "Verkko mullistaa toimialoja - nyt on kaupan vuoro". Päivä sisältää lukuisia case-esityksiä Suomesta ja ulkomailta.

Ilmoittaudu koulutukseen tästä!

Kuva: Anna Dammert

Mistä kyse?

Kaupan liiton järjestämä Verkkokauppakoulutus on kaupan arvoketjun tarpeisiin räätälöity koulutuskokonaisuus, jonka aikana käydään järjestelmällisesti läpi kaikki kaupan verkkoliiketoiminnan osa-alueet.

Koulutus poikkeaa perinteisten it-talojen koulutustarjoomasta, koska koulutuksessa verkkoa lähestytään vähittäiskaupan erityiskysymysten kautta ja sen keskiössä ovat kauppiaan kannalta merkittävät liiketoimintahyödyt. Koulutus sopii myös kaikille kaupan eri sidosryhmille.

Syksyn 2012 kurssilaiset suosittelevat:

"Kaikki luennoitsijat olivat todella hyviä ja selkeästi ammattitaitoisia. On ilo kuunnella esityksiä, kun näkee, että puhujat tietävät, mitä tekevät. Kaupan liiton kurssin perusteella ymmärsin paremmin koko kuvion verkkokaupasta ja sen perustamisesta sekä liiketoiminnan ajattelusta perustamisvaiheessa."

"Verkkokauppakoulutus oli erinomainen ja sopi omiin tarpeisiini erittäin hyvin. Koulutuspäivät olivat sopivan tiiviitä ja etenemistahti oli hyvä."

"Sain kurssista todella paljon hyödyllistä tietoa ja toivottavasti pääsemme toteuttamaan ajatuksiani mahdollisimman pikaisesti."

Ilmoittaudu koulutukseen tästä.

Lue lisää aikaisempien kurssilaisten tyytyväisiä kommentteja täältä ja täältä .

UUTUUTENA nyt mukana myös yhteistyössä kouluttajien ja Arcadan kanssa toteutettu eCommerce Lab – demohuone, jossa osallistujat pääsevät halutessaan testaamaan verkkokaupan rakentamista ja toimintoja käytännössä oikeassa tuotantoympäristössä. Toteutuksesta vastaa AMK Arcada.

Ilmoittaudu koulutukseen tästä!
Kuva: Anna Dammert

Huom. Koulutuksen eri moduleihin voi osallistua koulutukseen osallistuvan yrityksen nimeämänä myös eri henkilöt.

Lue lisää Verkkokauppakoulutuksen kouluttajista

Koulutuspaikka: Eteläranta 10, Helsinki, Auditorio

Kevään koulutuksen aikataulu:

Keskiviikkona 27.2.2013 klo 9.00 - 16.30

Kick Off aamupäivä- kaikki kouluttajat pitävät esityksen

Moduuli 1 Markkinakatsaus ja Kuluttajakäyttäytyminen, kouluttajana TNS Gallup

Keskiviikko 6.3.2013 klo 9.00 - 16.30 (aamukahvi klo 8.30 alkaen)

Moduuli 2 Verkkokauppa ja monikanavainen asiakaskohtaaminen, Kouluttajana Descom,

Smilehouse ja Vilkas 

eCommerce Lab – demohuone, jossa esitellään verkkokaupan rakentaminen ja toiminnot käytännössä oikeassa tuotantoympäristössä - toteuttajana AMK Arcada (auditorion viereinen huone).

Keskiviikko 13.3.2013 klo 9.00 - 16.30 (aamukahvi klo 8.30 alkaen) 

Moduuli 3 Sähköinen maksaminen ja taloushallinto verkkokaupassa, Kouluttajina Suomen Maksuturva ja ProCountor

Moduuli 4 Verkkokaupan logistiikka, Kouluttajana Itella    

Keskiviikko 20.3.2013 klo 9.00 - 16.00/17.00 (aamukahvi klo 8.30 alkaen)

Moduuli 5  Kaupan verkkomarkkinointi, Klikkicom ja Sanoma Digital

Moduuli 6  Kaupan mobiilimarkkinointi, Google ja NearMe

& klo 16.00 Päätösbuffet ja Todistusten jako  

Verkkokauppakoulutuksessa käsiteltävät aihealueet:

1. Markkinakatsaus ja kuluttajakäyttäytyminen

  • Yleiskatsaus markkinoista, monikanavaisuus, myyntikanavien suhteet ja trendit
  • Onko verkkokaupassa bisnestä? Missä tuoteryhmissä?

2. Verkkokauppa ja monikanavainen asiakaskohtaaminen

  • Verkkokaupasta monikanavaiseen asiakaskohtaamiseen
    - Monikanavainen kaupankäynti asiakkaan ja kauppiaan näkökulmasta
    - Eteneminen vahvan konsepti kehittämisestä ratkaisutoteutukseen
    - Esimerkkejä kotimaisista monikanavakonsepteista
  • Kaupan operointi ja liiketoiminnan kasvattaminen
    - Verkkokaupan operatiivinen hallinta osana monikanavaista kokonaisuutta
    - Monikanavainen markkinointi ja verkkokauppojen markkinointiteknologiat
    -  Esimerkkejä monikanavaisista markkinointikampanjoista
  • Verkkokaupan ylläpito käytännössä (käytännönläheinen opastus e-com managerin arkeen)
    - eTail is details -> ”Menestystekijät”
    - Verkkokaupan mittarit - mistä tiedät tekeväsi oikeita asioita
    - Benchmark-caseja
  • Tutustuminen eCommerce Labiin

 3. Sähköinen maksaminen ja taloushallinto verkkokaupassa

  • Eri maksutavat verkkokaupassa (tai monikanavaisessa verkkoliiketoiminnassa)  
  • Tilastokatsaus verkkokaupoissa maksamisesta
  • Maksutapojen merkitys verkkokaupan toiminnassa (kuluttaja-/kauppiasnäkökulma)
  • Etäkaupan turvallisuuskysymykset
  • Oston esteiden purkaminen
  • Taloushallinto verkkoliiketoiminnassa

 4. Verkkokaupan logistiikka kokonaisuudessaan

  • kuljetus, varastointi
  • kansainväliset kuljetukset
  • asiakasmarkkinointi

 5. Kaupan verkkomarkkinointi

  • web-analytiikka, mittaaminen, konversiot
  • mihin markkinointieurot kannattaa sijoittaa?

6. Mobiilimarkkinointi

  • Mobiilikanavan erityispiirteet, mobiili osana monikanavaisuutta
  • Markkinakatsaus mobiilimarkkinointiin Suomessa ja maailmalla
  • Parhaita kaupan alan mobiilipalveluja: Case-esimerkkejä
  • Yhteenveto: suosituksia mobiilimarkkinoinnin toteutukseen

Kaikissa teemoissa otetaan mukaan myös kansainvälisyysnäkökulma

 

Koulutuksen hinta: 
Kaupan liiton jäsenille 1350 € (+alv) ja ei-jäsenille 1950 € (+alv)

Hintaan sisältyvät kaikki koulutusmateriaalit sähköisessä muodossa sekä koulutuspäivien ruoka- ja kahvitarjoilut (aamiainen, lounas ja iltapäiväkahvi sekä päätöspäivän buffet ).

Huomioithan lisäksi, että verkkokauppakoulutukseen sisältyy myös 21.5.2013 Finlandia-talolla pidettävä verkkokaupan strategiaseminaari "Verkko mullistaa toimialoja - nyt on kaupan vuoro".

Huom. Koulutuksen eri moduleihin voi osallistua koulutukseen osallistuvan yrityksen nimeämänä myös eri henkilöt. 

Ilmoittautuminen
Sitovat ilmoittautumiset viimeistään viikkoa ennen tilaisuutta.

Peruutusehdot
Kurssi-ilmoittautuminen voidaan peruuttaa veloituksetta, jos peruutus tehdään viimeistään 8 vuorokautta ennen kurssin alkua. Tämän jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 % kurssimaksusta. Ilman ennakkoilmoitusta kurssilta pois jääneeltä perimme koko kurssimaksun. Estyneen osallistujan tilalle voidaan ilman lisäkustannuksia vaihtaa toinen henkilö.

Ilmoittaudu tästä!