Tiimari tuo markkinoille eettisiä, hyvän mielen tuotteita. Heinäkuun lopulla myyntiin tuleva mallisto on vaatesuunnittelija Stella McCartneyn ja huippumalli Heidi Klumin Whatever it takes -mallisto.

Whatever it takes -malliston takana on hyväntekeväisyysjärjestö 21st Century Leaders, joka kerää rahaa lastenolojen parantamiseen, ympäristönsuojeluun sekä taisteluun köyhyyttä vastaan. Vuodesta 2003 toiminut järjestö on kerännyt tähän mennessä kuusi miljoonaa euroa erilaisiin avustusprojekteihin muun muassa Afrikassa, Meksikossa ja Brasiliassa.

Malliston tuotteissa yhdistyvät eettisyys ja huippudesign. Nuorille suunnattu mallisto sisältää muun muassa meikkipussin ja repun. Kaikkien tuotteiden valmistuksessa on huomioitu ympäristö.

"Tiimari haluaa olla mukana viemässä hyvää asiaa eteenpäin. Lisäksi haluamme tarjota asiakkaillemme vaihtoehtoisia tuotteita ja tapoja kuluttaa vastuullisesti. Tavoitteenamme on lisätä tulevaisuudessa ekologisten ja eettisten tuotteiden määrää valikoimassamme", kertoo Tiimarin markkinointi- ja viestintäjohtaja Anne Söderholm.

Ekologisia kertakäyttöastioita

Tiimari lanseeraa myös uuden ekologisen Ecotime-kertakäyttöastiasarjan. Siihen kuuluu lautasia, kahvimukeja ja aterimia, jotka kestävät normaalia korkeampaa lämpötilaa.

Tuoteperheessä on kiinnitetty erityistä huomiota ympäristöön niin tuotteiden valmistusprosessissa kuin käytön jälkeisessä hävityksessäkin. Kaikki Ecotime-astiat ovat biohajoavia ja kompostoitavia eikä niiden valmistusprosessissa ole käytetty haitallisia aineita.