Emeet kokoaa suomalaiset ja ruotsalaiset verkkokauppiaat Helsinkiin 4. toukokuuta. eCom Growth -kasvuohjelma ja Ehandel.se tuovat Ruotsissa suuren suosion saavuttaneen tapahtumakonseptin ensi kertaa Suomeen.
Kuva: Ehandel.se

Digitaalisen kaupan suosio kasvaa harppauksin ja kauppa on mukana kovassa kansainvälisessä kisassa. Helsingissä Team Finland -talolla järjestettävässä tapahtumassa pureudutaankin vauhdilla kasvavan ja kehittyvän alan nykytilaan. Konseptina on Ruotsissa suureen suosioon noussut Emeet-verkkokauppatapahtuma, joka rantautuu nyt ensi kertaa Suomeen ja ylipäätänsä Ruotsin rajojen ulkopuolelle. 

"Tapahtumasta ainutlaatuisen tekee se, että se on suunnattu ensisijaisesti verkkokauppiailta verkkokauppiaille. Emeetissä verkkokauppiaat kohtaavat ja jakavat tietoa parhaista käytännöistä toisilleen. Paikalla on vain rajallinen määrä yhteistyökumppaneita", Finpron eCom Growth -kasvuohjelman ohjelmajohtaja Kari Pokkinen kertoo.

Osallistujat myös luovat sisältöä yhdessä keynote-puhujien ja verkkokaupan asiantuntijoiden kanssa. Mukana on sekä pienempiä uusia tulokkaita että suuria, satojen miljoonien liikevaihtoa pyörittäviä verkkokauppayrityksiä. Kokonaisuus on suunnattu niin b2b- kuin b2c-sektorin verkkokauppiaille.

"Ruotsissa tapahtuma on vakiinnuttanut suosionsa verkkokauppiaiden kohtaamispaikkana. Nyt suomalaiset ja ruotsalaiset verkkokauppiaat jakavat oppeja ja tietoa toisilleen ensi kertaa näin avoimesti. Yli maarajojen oppimisen ja parhaiden käytäntöjen jakamisen pohjimmainen päämäärä on kansainvälinen kasvu", Ehandel.se:n toimitusjohtaja Michael Wictor kommentoi.

eHandel.se on Ruotsin suurin verkkokaupan uutis- ja kohtaamispaikka, jonka sivustolla vierailee kuukausittain yli 100 000 kävijää. Aktiivisia jäseniä on noin 35 000.

Verkkokauppiaille tapahtumaan osallistuminen on maksutonta. Mukaan haetaan yhteistyökumppaneita myös kaupan palveluja ja ratkaisuja tuottavista yrityksistä. Lippuja on jaossa rajallinen määrä. Emeet Nordic -lippuja voi hakea eCom Growthin verkkosivuilta.

Kaupan liitto on mukana eCom Growth -hankkeessa ja osallistuu hankkeen ohjausryhmätyöhön. eCom Growth on Finpron kolmivuotinen digitaalisen kaupan kasvuohjelma, joka auttaa suomalaisia verkossa kauppaa käyviä yrityksiä kansainvälistymään ja kasvamaan.