S-ryhmässä on otettu käyttöön mobiilisovellus, jonka avulla henkilökunta voi hoitaa työvuoroihin liittyviä asioita omalla älypuhelimellaan. Sovelluksen avulla työntekijät pystyvät tarkistamaan omat työvuoronsa ja etsimään vaikkapa sopivia lisävuoroja.

S-ryhmän henkilökunnan työvuorojen ja työsuhdeasioiden hoitoon tarkoitettu Dooris-järjestelmä on ollut käytössä vuodesta 2012 lähtien. Nyt järjestelmän käyttö onnistuu myös älypuhelimella.

Mobiilisovellus helpottaa työntekijöiden arkea, kun kännykällä voi tarkistaa muun muassa omat työvuorolistat, lisätyötarjoukset ja avoimet työpaikat.

”Dooriksen kautta voi ilmoittaa halukkuutensa lisävuoroihin tai esittää vapaa- tai työvuorotoiveita esimiehelle”, SOK:n henkilöstöpäällikkö Mari Junnila kertoo.

Junnilan mukaan uuden mobiilisovelluksen ansiosta työvuoroja on entistä helpompaa tarkastella mobiililaitteesta ja kaikki oleellinen tieto työvuoroista kulkee taskussa mukana.

Sovelluksesta on apua myös esimiehille, sillä se vähentää paperityötä.

Tällä hetkellä sitä käytetään 14:ssä S-ryhmän osuuskaupassa tai muussa yrityksessä.