Uutiset:
https://kauppa.fi/rss/feed/uutiset
Tiedotteet:
https://kauppa.fi/rss/feed/tiedotteet
Lausunnot:
https://kauppa.fi/rss/feed/lausunnot
Blogit:
https://kauppa.fi/rss/feed/blogit

RSS-syötteet voit tilata omaan RSS-lukijaasi klikkaamalla ylläolevia linkkejä.

Kaupan liitto edustaa elinkeinoelämän suurinta toimialaa kauppaa. Liiton piirissä on noin 7 000 jäsenyritystä, ja se edustaa sekä vähittäis- että tukkukauppoja elinkeinopolitiikassa ja työmarkkinaedunvalvonnassa. 

Pysy kartalla kaupan alan uutisista ja tilaa Kaupan liiton uutiskirje. Uutiskirjeessä on koottuna tärkeimmät ja ajankohtaisimmat uutiset, tiedotteet ja tapahtumat.

Tapahtumakirjeestämme saat tietoa Kaupan liiton koulutuksista ja seminaareista.

Liity kirjeiden postituslistalle täältä

Etusivu > Ajankohtaista > Blogit > Vieraskynäblogi

Vieraskynäblogi


Kiina on digitaalisen kaupan kiistaton kärkimaa

Vierailimme eCom Growth -kasvuohjelman yritysten kanssa Kiinassa tutustumassa maailman suurimpiin verkkokauppoihin, innovatiivisempiin haastajiin sekä muutamiin maassa jo toimiviin suomalaisiin brände...

Kestävä kulutus on vahvasti eriytynyttä

Valtaosa suomalaisista on huolissaan ilmastonmuutoksesta ja on myös sitä mieltä, että kulutusta tulisi vähentää. Kansainvälisen ilmastopaneelin raportti sai paljon huomiota erityisesti mediassa, jossa...

Kauppa on tärkeä osa muovihaasteen ratkaisua

Muovien synnyttämistä ympäristöongelmista puhutaan laajasti, ja syystä. Toisaalta muovit eri muodoissaan ovat merkittävä osa nykymuotoista elämäämme.Muovien käytön vähentämiseksi on viime aikoina teht...

Intohimobisneksessä

Tykkään kuljeskella kaupoissa, sekä ostoksilla että huvin vuoksi. Tykkään tutkiskella tunteita, joita kauppa minussa herättää. On mukava katsella tavaratarjontaa, mutta aina seuraan myös kaupassa koht...

Haluaako kuluttaja jakaa tietoa?

Digitalisoitumisen myötä asiakastiedon lähteet ja volyymi lisääntyvät. Asiakastieto ei ole pelkästään kassajärjestelmä- tai kanta-asiakastietoa, vaan myös selaindataa, hakusanoja, paikkatietoa tai tuo...

Palvelualustat kaupan uudistajina

Kaupan piirissä on käynnissä mielenkiintoinen kehitysvaihe, jossa riittää pohdittavaa, haasteita ja myös uusia mahdollisuuksia perinteiselle kaupalle. Kiinnostavaa on, että näitä merkittäviä muutoksia...

Palvelujen digitalisaatiossa ei pidä unohtaa ikääntyviä kuluttajia

Keväällä päättyneessä DIGI50+ tutkimushankkeessa tutkimusryhmäni selvitti noin 50–65-vuotiaiden ja osin sitä vanhempienkin kuluttajien kokemuksia digitaalisissa kulutusympäristöissä. Tutkimukseemme ha...

Palvelutalous ja kansantalouden mentaalimalli

Suomen kansantalous luo nahkaansa palvelujen kautta. Kaksi kolmasosaa bruttokansantuotteesta syntyy palveluista ja viimeisen kymmenen vuoden aikana yksityisten palvelujen kasvu on kompensoinut teollis...

Huipulla on tilaa kaikille

Kävin hiljattain ties monennettako kertaa puhumassa Kauppakorkeakoulun opiskelijoille vähittäiskaupan näkymistä. Otsikkoni oli ”Ketjuloisto ja sen ehdot”. Kerroin, millaisia mullistuksia kau...

Big Data asiakkaan palveluksessa

Viime aikoina monet kaupankin alan yritykset eri puolilla maailmaa ovat havahtuneet Big Datan eli suurten tietomassojen avaamiin mahdollisuuksiin liiketoimintansa ja asiakaspalvelunsa parantamiseksi....