Uutiset:
https://kauppa.fi/rss/feed/uutiset
Tiedotteet:
https://kauppa.fi/rss/feed/tiedotteet
Lausunnot:
https://kauppa.fi/rss/feed/lausunnot
Blogit:
https://kauppa.fi/rss/feed/blogit

RSS-syötteet voit tilata omaan RSS-lukijaasi klikkaamalla ylläolevia linkkejä.

Kaupan liitto edustaa elinkeinoelämän suurinta toimialaa kauppaa. Liiton piirissä on noin 7 000 jäsenyritystä, ja se edustaa sekä vähittäis- että tukkukauppoja elinkeinopolitiikassa ja työmarkkinaedunvalvonnassa. 

Pysy kartalla kaupan alan uutisista ja tilaa Kaupan liiton uutiskirje. Uutiskirjeessä on koottuna tärkeimmät ja ajankohtaisimmat uutiset, tiedotteet ja tapahtumat.

Tapahtumakirjeestämme saat tietoa Kaupan liiton koulutuksista ja seminaareista.

Liity kirjeiden postituslistalle täältä

Etusivu > Ajankohtaista > Tapahtumakalenteri > Kaupan liiton suosittu verkkokauppakoulutus maaliskuu 2012

Kaupan liiton suosittu verkkokauppakoulutus maaliskuu 2012

Seuraava kurssi syksyllä 10.10.2012 alkaen

(kts lisätiedot Tapahtumakalenteri:lokakuu 2012)

Lue aikaisempien kurssilaisten kommentteja seuraavista linkeistä - huhtikuu 2011 tästä ja syyskuu 2011 tästä.

- nyt koulutukseen on lisätty myös mobiilimarkkinointiosuus (koulutuspaketti yht 4 päivää).

Ilmoittaudu koulutukseen sivun alaosan lomakkeella.

Huom. Koulutuksen eri moduleihin voi osallistua koulutukseen osallistuvan yrityksen nimeämänä myös eri henkilöt. 

Verkkokauppa kasvaa vauhdilla. Se haastaa suomalaisen kaupan, mutta tarjoaa myös paljon uusia mahdollisuuksia. Haluatko ymmärtää verkkokauppaa paremmin, tavoittaa asiakkaasi myös verkossa ja kasvattaa liiketoimintaasi?

Kaupan liiton järjestämä Verkkokauppakoulutus on kaupan arvoketjun tarpeisiin räätälöity koulutuskokonaisuus, jonka aikana käydään järjestelmällisesti läpi kaikki kaupan verkkoliiketoiminnan osa-alueet.

Koulutus poikkeaa perinteisten it-talojen koulutustarjoomasta, koska koulutuksessa verkkoa lähestytään vähittäiskaupan erityiskysymysten kautta ja sen keskiössä ovat kauppiaan kannalta merkittävät liiketoimintahyödyt. Koulutus sopii myös kaikille kaupan eri sidosryhmille.

Koulutuspaikka: EK Toimitalo, Eteläranta 10, uudet koulutustilat ja Pääpostitalo, Asema-aukio 5, Helsinki

llmoittaudu koulutukseen sivun alaosan lomakkeella.

Kevään koulutuksen aikataulu:

7.3.2012 

Descom on sähköisen liiketoiminnan ratkaisujen huip-puosaaja ja suunnannäyttäjä. Olemme mutkaton kumppani ja kannattava kasvuyritys vakaalla pohjalla. Asiakkaamme arvostavat ammattitaitoamme sekä asioinnin helppoutta. Toteutamme sähköisen liiketoi-minnan ratkaisuja IBM Smarter Commerce alueen teknologioilla. Näihin kuuluu mm. IBM Websphere Commerce, joka on maailman johtava ratkaisu sekä B2C- että B2B-verkkokauppaan. Analyytikot, kuten Gartner, Forrester ja AMR Research ovat raporteis-saan nostaneet Commercen ensimmäiseksi jo vuosi-en ajan. Descomin palveluksessa on yli 200 asiantun-tijaa Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa. Asiakkaitam-me Suomessa ovat mm. Stockmann, Hong Kong ja LVI-Dahl. www.descom.fi

Kick Off

14.3.2012 

Googlen innovatiiviset hakukonepalvelut yhdistävät päivittäin miljoonia ihmisiä eri puolilla maailmaa. Stanfordin Ph.D. -opiskelijat Larry Page ja Sergey Brin perustivat yhtiön 1998. Nykyisin Google on yksi maailman suosituimmista verkkopalveluista. Googlen kohdistettu mainonta tarjoaa kaikenkokoisille yrityksille mitattavia tuloksia ja mahdollistaa käyttäjille entistä tehokkaamman internetin käytön. Googlen pääkonttori sijaitsee Silicon Valleyssä. Yhtiö toimii laajalti Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, Euroopassa ja Aasiassa. Lisätietoja:www.google.fi. Google on Google Inc.:in tuotemerkki.

Moduli 1 Markkinakatsaus ja Kuluttajakäyttäytyminen, kouluttajana TNS Gallup 

Moduli 2 Verkkokauppa ja monikanavainen asiakaskohtaaminen, Kouluttajana joko Descom,

Itella-konserni tarjoaa ratkaisuja tieto- ja tuotevirtojen hallintaan. Itella toimii viestinvälityksen, informaatiologistiikan ja logistiikan aloilla Euroopassa ja Venäjällä. Vuoden 2011 liikevaihto oli 1 900 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 27 500. Konserni palvelee yritysasiakkaitaan Itella-nimellä ja kuluttajia Suomessa Posti-nimellä. www.itella.fi/konserni.

 Smilehouse tai Vilkas 

21.3.2012 

Moduli 3 Sähköinen maksaminen ja taloushallinto verkkokaupassa, Kouluttajina Suomen Maksuturva ja ProCountor

Moduli 4 Verkkokaupan logistiikka, Kouluttajana Itella    

KliKKi on Suomessa perustettu, nopeasti kasvava pohjoismainen digitaalisen markkinoinnin yritys. Toimistomme sijaitsevat Helsingissä, Tukholmassa, Piteåssa (oma tutkimus- ja kehityskeskus), Oslossa ja Kööpenhaminassa. Työllistämme yli 60 ammattilaista. Tavoitteenamme on maksimoida asiakkaamme digitaalisen markkinoinnin tulokset lisäämällä laadukkaan liikenteen määrää sekä varmistamalla että laadukas liikenne saadaan konvertoitua todellisiksi asiakkaiksi, sekä seuraamalla, analysoimalla ja raportoimalla toimenpiteiden tulokset jatkuvasti. Asiakkainamme ovat merkittävät Suomalaiset ja Pohjoismaiset yritykset ja verkkokaupat. Teemme toimenpiteitä yli 35:ssa maassa.

28.3.2012 

Moduli 5  Kaupan verkkomarkkinointi, Klikkicom ja Sanoma Digital

Moduli 6  Kaupan mobiilimarkkinointi, Google ja NearMe

Suomen Maksuturva Oy (www.maksuturva.fi) on sähköisten kaupankäyntiratkaisujen asiantuntijatalo ja kotimainen Payment Service Provider (PSP). Yrityksen asiakkaisiin lukeutuu eri toimialojen markkinajohtajia, kuten Fortum, Hanakat-ketju, Holiday Club, Metsäliitto, Suomen Polkupyörätukku ja Unikulma. Yhtiöllä on tällä hetkellä yli 1000 yritysasiakasta. Yhtiön kumppaniverkostoon kuuluu kaikki kotimaiset pankit, Luottokunta, valitut rahoitusyhtiöt, logistiikkayritykset sekä suuri joukko ohjelmistopalveluyrityksiä ja muita sähköisen kaupan asiantuntijataloja.

& klo 16.00 Päätösbuffet ja Todistusten jako  

Verkkokauppakoulutuksessa käsiteltävät aihealueet:

1. Markkinakatsaus ja kuluttajakäyttäytyminen

NearMe Services Oy (www.nearme.fi ) on ensimmäinen kaupan- ja palvelualan mobiiliratkaisuihin keskittynyt yritys Suomessa. Meidän ydinosaamisemme on myynnin kasvattaminen ja liiketoiminnan parantaminen mobiilipalvelujen avulla. Tarjoamme sekä asiantuntemusta että valmiita mobiilipalveluja monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin. Kohderyhmäämme kuuluvat kauppaketjut, kauppakeskukset, valmistajat ja palveluntarjoajat, joille suora kuluttajayhteys ja asiakastyytyväisyys ovat oleellinen osa liiketoimintaa.
  • Yleiskatsaus markkinoista, monikanavaisuus, myyntikanavien suhteet ja trendit
  • Onko verkkokaupassa bisnestä? Missä tuoteryhmissä?

2. Verkkokauppa ja monikanavainen asiakaskohtaaminen

  • Hyötyjä monikanavaisessa verkkoliiketoiminnassa
    ProCountor (www.procountor.com) on johtava kotimainen sähköisen taloushallinnon ohjelmisto- ja palvelutalo. Tarjoamme asiakkaillemme internetissä pilvipalveluna toimivan taloushallinto-ohjelmiston ja kaikki tarvittavat oheispalvelut yhdellä sopimuksella. ProCountorin avulla on mahdollista hoitaa mm. myyntilaskutus, ostolaskujen käsittely, reskontra, matkahallinta, palkanlaskenta, kirjanpito sekä yrityksen talouden seuranta. Ohjelmisto sopii erinomaisesti niin yritysten kuin tilitoimistojenkin käyttöön. ProCountor on käytössä jo yli 2500 pk-yrityksessä ja 100 tilitoimistossa.
  • "Success storyt" eri liiketoimintamalleissa (monikanavaisuus ja kansainvälisyys)
  • Verkkokaupan perustaminen ja sen kehittämiseen liittyvät asiat
  • Verkkokaupan operointi 
  • Mitä tulee ottaa huomioon kun valitaan verkkokauppatoimittajaa?

 3. Sähköinen maksaminen ja taloushallinto verkkokaupassa

  • Eri maksutavat verkkokaupassa (tai monikanavaisessa verkkoliiketoiminnassa)  
  • Tilastokatsaus verkkokaupoissa maksamisesta
  • Maksutapojen merkitys verkkokaupan toiminnassa (kuluttaja-/kauppiasnäkökulma)
  • Etäkaupan turvallisuuskysymykset
  • Oston esteiden purkaminen
  • Taloushallinto verkkoliiketoiminnassa
    Smilehouse Oy (www.smilehouse.fi) on verkkokaupan sekä monikanavaisen myynnin ja tuotetiedon hallinnan asiantuntija- ja teknologiayritys. Suomessa Smilehousen asiakkaita ovat kuluttajakaupassa mm. Keskon Budget Sport ja Konebox, Tokmanni-konserni, MTV3, Finlayson sekä Sanoma-konserni. B2B-kaupassa Smilehousen osaamista hyödyntävät mm. Tamro, Metsäliitto, Paperipalvelu, Anglo-Nordic ja Orion. Miljoonia kuluttajia ja b2b-asiakkaita palvelevat ratkaisut Smilehouse rakentaa markkinoiden johtavilla teknologioilla, joita ovat omaan tuotekehitykseen nojaava Smilehouse Workspace sekä kansainvälisesti voimakkaasti yleistyvä hybris Software.

 4. Verkkokaupan logistiikka kokonaisuudessaan

  • kuljetus, varastointi
  • kansainväliset kuljetukset
    TNS tukee asiakkaidensa kasvustrategioita auttamalla löytämään uusia markkinoita, uusia tuotteita ja palve-luita, uusia asiakkaita sekä kasvattamaan nykyasiak-kaiden sitoutuneisuutta. Osaamisemme perustuu vankkaan kokemukseen ja markkinoiden johtaviin tutkimusratkaisuihin. Olemme tekemisissä kuluttajien kanssa yli 80 maassa ja ymmärrämme yksittäisten ihmisten käyttäytymistä ja asenteita ympäri maailmaa paremmin kuin kukaan muu.TNS on osa Kantar Groupia, joka on yksi maailman johtavista tutkimuk-seen ja konsultointiin erikoistuneista verkostoista.
  • asiakasmarkkinointi

 5. Kaupan verkkomarkkinointi

  • web-analytiikka, mittaaminen, konversiot
  • mihin markkinointieurot kannattaa sijoittaa?

6. Mobiilimarkkinointi

  • Mobiilikanavan erityispiirteet, mobiili osana monikanavaisuutta
  • Markkinakatsaus mobiilimarkkinointiin Suomessa ja maailmalla
  • Parhaita kaupan alan mobiilipalveluja: Case-esimerkkejä
  • Yhteenveto: suosituksia mobiilimarkkinoinnin toteutukseen

Kaikissa teemoissa otetaan mukaan myös kansainvälisyysnäkökulma

Vilkas Group: 15vuoden aikana olemme olleet muut-tamassa kaupankäynnin menetelmiä Suomessa lopul-lisesti. Vilkaan verkkokauppapalveluita käyttää jo kol-masosa Suomen aktiivisista verkkokaupoista, mikä tekee meistä markkinajohtajan Suomessa. Sovellus-tamme kehittää yli 150 asiantuntijaa ja kansainvälises-ti sitä käyttää yli 50 000 yritystä. Tunnetuimpia asiak-kaitamme ovat mm. Iittala, Veikon Kone, Securitas, Bilia sekä vajaa 20 apteekkia, jotka olemme vieneet ensimmäisinä reseptivapaiden lääkkeiden internet-myyntiin. Tänä vuonna palveluihin lisätään myös eReseptin käyttö. Apteekkiasiakkaamme ovat lisäksi käyttäneet jo runsaan vuoden ajan Vilkas Groupin toteuttamaa keskitettyä tuotehallintaa. www.vilkas.fi

Koulutuksen hinta: Kaupan liiton ja sen jäsenyhdistysten jäsenille 1350 € (+alv) ja ei-jäsenille 1950 € (+alv)

Hintaan sisältyvät kaikki koulutusmateriaalit sähköisessä muodossa sekä koulutuspäivien ruoka- ja kahvitarjoilut (aamiainen, lounas ja iltapäiväkahvi sekä päätöspäivän buffet ).

Huom. Koulutuksen eri moduleihin voi osallistua koulutukseen osallistuvan yrityksen nimeämänä myös eri henkilöt. 

Ilmoittautuminen
Sitovat ilmoittautumiset viimeistään viikkoa ennen tilaisuutta.

Peruutusehdot
Kurssi-ilmoittautuminen voidaan peruuttaa veloituksetta, jos peruutus tehdään viimeistään 8 vuorokautta ennen kurssin alkua. Tämän jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 % kurssimaksusta. Ilman ennakkoilmoitusta kurssilta pois jääneeltä perimme koko kurssimaksun. Estyneen osallistujan tilalle voidaan ilman lisäkustannuksia vaihtaa toinen henkilö.


Ilmoittautumislomake

Yritys

Etunimi

Sukunimi

Tehtävä

Sähköpostiosoite

Laskutusosoite

Erikoisruokavaliot