Uutiset:
https://kauppa.fi/rss/feed/uutiset
Tiedotteet:
https://kauppa.fi/rss/feed/tiedotteet
Lausunnot:
https://kauppa.fi/rss/feed/lausunnot
Blogit:
https://kauppa.fi/rss/feed/blogit

RSS-syötteet voit tilata omaan RSS-lukijaasi klikkaamalla ylläolevia linkkejä.

Kaupan liitto edustaa elinkeinoelämän suurinta toimialaa kauppaa. Liiton piirissä on noin 7 000 jäsenyritystä, ja se edustaa sekä vähittäis- että tukkukauppoja elinkeinopolitiikassa ja työmarkkinaedunvalvonnassa. 

Pysy kartalla kaupan alan uutisista ja tilaa Kaupan liiton uutiskirje. Uutiskirjeessä on koottuna tärkeimmät ja ajankohtaisimmat uutiset, tiedotteet ja tapahtumat.

Tapahtumakirjeestämme saat tietoa Kaupan liiton koulutuksista ja seminaareista.

Liity kirjeiden postituslistalle täältä

Etusivu > Ajankohtaista > Tapahtumakalenteri > Retail Research Brunch 2012

Retail Research Brunch 2012

 

 

 

 

 

 

 

 

Ylikanavainen asiakasvuorovaikutus kaupan tulevaisuuden menestystekijänä

TEKESin Serve-ohjelman ja Kaupan liiton yhteisessä aamupäivätilaisuudessa esitellään kaupan alaa koskevia ajankohtaisia tutkimustuloksia.

Kaupassa menestys syntyy asiakasymmärryksestä, asiakkaan arjen tukemisesta – ennen ostopäätöstä ja sen jälkeen. Asiakkaan arjen tukeminen vaatii usein ylikanavaista ratkaisua. Ylikanavainen asiakasvuorovaikutus korostuu kaupan tulevaisuuden menestystekijänä. Palvelun siirtyminen verkkoon ei tarkoita palvelun tai vuorovaikutuksen vähenemistä. Verkkopalveluissa keskeistä on se, että yritys osaa oikeaan aikaan ja oikealla tavalla opastaa asiakkaitaan – asiakasvuorovaikutus synnyttää luottamusta.

Miten ylikanavainen asiakaskokemus muotoillaan? Mitä opittavaa meillä olisi Japanin vähittäiskaupan edelläkävijäratkaisuista ylikanavaisessa asiakasvuorovaikutuksessa? Entä miten suomalaiset kaupan alan yritykset käyttävät verkkoa liiketoiminnassaan ja miten hyvin se vastaa tulevaisuuden verkkoshoppailijan tarpeita?

Tartu asiakasvuorovaikutuksen kehittämisen haasteeseen ja varaa paikkasi eturivin tapahtumaan! Tilaisuus on maksuton.

Retail Research Brunch 2012 – Ylikanavainen asiakasvuorovaikutus kaupan tulevaisuuden menestystekijänä torstaina 18.10.2012 klo 9.00–12.00 Kansallissalissa, os. Aleksanterinkatu 44, Helsinki.

OHJELMA:

9.00 Ilmoittautuminen, aamiaistarjoilu

9.30 Avaus – Tekes mukana kaupan tulevaisuudessa

9.45 Japanin opit suomalaisen vähittäiskaupan kehittämisessä, Otto Mäkelä, BIT Tutkimuskeskus, Aalto-yliopisto.

Mitä opittavaa meillä olisi japanilaisen vähittäiskaupan monikanavaratkaisuista ja monikanavaisesta asiakasvuorovaikutuksesta? Otto Mäkelä esittelee japanilaisia lähestymistapoja vähittäiskaupan johtamisessa ja asiakasvuorovaikutuksessa, japanilaisten tavaratalojen Internet-kauppojen erityispiirteitä sekä konkreettisia casejä Internet-kaupan ja kivijalkamyymälän yhdistämisestä Japanissa.

10.30 Verkko-ostamisen tulevaisuus – kuluttajien ja erikoiskauppiaiden näkökulma, Nina Mesiranta, Tampereen yliopisto.

Verkkokaupalla on merkittävä rooli kaupan strategisessa uudistumisessa, mutta miltä näyttää verkko-ostamisen tulevaisuus kuluttajien ja kauppiaiden näkökulmasta? Nina Mesiranta avaa verkko-ostamisen tulevaisuutta. Mikä rooli vuorovaikutuksella on tulevaisuuden verkko-ostajalle? Miten suomalainen erikoiskauppa hyödyntää verkkoa liiketoiminnassaan nyt? Entä millaisiin kilpailuetuihin tulevaisuuden menestyskonseptit perustuvat?

11.15–12.00 Asiakasarvoa ylikanavaisista asiakaskokemuksista, Timo Rintamäki, Tutkimus- ja koulutuskeskus Synergos, Tampereen yliopisto.

Kaupan menestys syntyy tulevaisuudessakin asiakasymmärryksestä. Asiakkaan arkea tulisi tukea asiakkaan ehdoilla, ylikanavaisesti. Myös tiedon merkitys asiakasarvon tuottamisessa korostuu tulevaisuudessa. Timo Rintamäki esittelee asiakkaan kokeman arvon rakentumista ylikanavaisissa ratkaisuissa ja tarjoaa näkökulmia asiakaslähtöiseen palveluliiketoiminnan kehittämiseen.

Varaa paikkasi kaupan tutkimusbrunsseille osoitteessa http://www.prospectum.fi/eventos/tekes/event/retailresearchbrunch1810.