Uutiset:
https://kauppa.fi/rss/feed/uutiset
Tiedotteet:
https://kauppa.fi/rss/feed/tiedotteet
Lausunnot:
https://kauppa.fi/rss/feed/lausunnot
Blogit:
https://kauppa.fi/rss/feed/blogit

RSS-syötteet voit tilata omaan RSS-lukijaasi klikkaamalla ylläolevia linkkejä.

Kaupan liitto edustaa elinkeinoelämän suurinta toimialaa kauppaa. Liiton piirissä on noin 7 000 jäsenyritystä, ja se edustaa sekä vähittäis- että tukkukauppoja elinkeinopolitiikassa ja työmarkkinaedunvalvonnassa. 

Pysy kartalla kaupan alan uutisista ja tilaa Kaupan liiton uutiskirje. Uutiskirjeessä on koottuna tärkeimmät ja ajankohtaisimmat uutiset, tiedotteet ja tapahtumat.

Tapahtumakirjeestämme saat tietoa Kaupan liiton koulutuksista ja seminaareista.

Liity kirjeiden postituslistalle täältä

Etusivu > Ajankohtaista > Tapahtumakalenteri > KAUPAN TUTKIMUSPÄIVÄ 2019: NYKYAJAN NUORET – Arvot, asenteet, käyttäytyminen

KAUPAN TUTKIMUSPÄIVÄ 2019: NYKYAJAN NUORET – Arvot, asenteet, käyttäytyminen

Aika: Torstai 31.1.2019 kello 9.30-15.30, aamukahvi ja ilmoittautuminen klo 9.00-9.30
Paikka: Radisson Blu Seaside Hotel, Helsinki

Z-sukupolvi - alle 25-vuotiaat - on tulevaisuuden keski-ikäinen asiakas. Monet nykynuorten arvot, asenteet ja kuluttamisen tavat leviävät ja yleistyvät ja muuttavat jopa kaupan rakenteita. Nuoret omaksuivat aikoinaan ensimmäisinä niin digitaalisen kaupan, mobiilimaksamisen, itsepalvelukassat kuin vegaanisen ruokavalionkin. Jos ei ymmärrä Z-sukupolvea, ei ymmärrä tulevaisuuden asiakasta.

OHJELMA ja PUHUJAT

9.00 – 9.30
Aamukahvi ja ilmoittautuminen

9.30 – 9.40
Alkusanat
Jaana Kurjenoja, pääekonomisti, Kaupan liitto

Nuorten kulutuskäyttäytyminen ajan virrassa
Visa Heinonen, professori, Helsingin yliopisto

Nuoret ja vähän vanhemmat Varustelekan strategiassa
Sampo Soinio, kehitysjohtaja, Varusteleka

Miten perinteinen brändi puhuttelee nuoria? Case Kalevala Koru
Lina Leden, Content Manager, Kalevala Koru

11.15 – 12.15
Lounas

Diginatiivi – totta vai tarua?
Mika Pantzar, professori, Kuluttajatutkimuskeskus, Helsingin yliopisto

Nuorten hakukäyttäytyminen
Jaakko Pihlaja, Analytical Consultant, Google

Nuoret kuluttajat ja case Biancaneve
Joonas Loueranta, Chief Digital Officer, Biancaneve Oy

13.30 – 14.00
Kahvi

Teknologia paljastaa asiakaskäyttäytymistä
Sari Järvinen, Senior Scientist, VTT

Nuoret vertaiskaupassa: Case Tori.fi
Juha Meronen, toimitusjohtaja, Tori.fi

Nykyajan nuoret – Arvot, asenteet, käyttäytyminen
Heikki Karjaluoto, professori, Jyväskylän yliopisto

 +keskustelu ja päivän lopetus arviolta 15.30

Muutokset mahdollisia. Ilmoittaudu tästä

Tapahtuman järjestää yhteistyössä Vähittäiskaupan Tutkimussäätiö ja Kaupan liitto.