Erikoiskaupan Liiton toimitusjohtaja Tiina Oksala (46 v.) aloitti maaliskuun alussa Kaupan liiton kuluttaja-asiantuntijana. Hänen vastuullaan on toimia Kaupan liiton kuluttajavaliokunnan asiamiehenä ja sihteerinä nykyisen Erikoiskaupan Liiton toimitusjohtajan tehtävänsä lisäksi.

Tiina Oksala on koulutukseltaan oikeutieteen kandidaatti. Hän on toiminut Erikoiskaupan Liiton toimitusjohtajana vuodesta 1997 ja sitä ennen muun muassa Vähittäiskaupan Keskusliiton lakimiehenä.

"Työ kaupan kuluttaja-asiosta vastaavana asiantuntijana ja kuluttajavaliokunnan vetäjänä innostaa, koska kaupan kuluttajakysymyksissä on tällä hetkellä monia muutoksia käynnissä. Muun muassa kuluttajasuojan harmonisointi EU:n sisällä tulee olemaan iso asia seuraavien kahden vuoden aikana. Olen ollut mukana kuluttajavaliokunnassa jo vuosia, eli tunnen kentän ja ihmiset hyvin", Oksala kertoo.

Tiina Oksalalla on kuluttajalainsäädännöstä pitkäaikainen kokemus. Hän on toiminut Kuluttajariitalautakunnan täysistunnon jäsenenä 1990-luvulta alkaen, ja ollut muun muassa kaupan edustajana valmistelemassa kuluttajansuojalain etäkauppaa koskevia säännöksiä.

”Olen tyytyväinen, että pääsemme aloittamaan Tiinan kanssa yhteistyön kuluttaja-asioissa. Ne koskettavat laajasti koko kauppaa, ja Tiinassa saamme erittäin pätevän henkilön kehittämään kaupan järjestöjen kuluttajaosaamista”, Kaupan liiton toimitusjohtaja Juhani Pekkala kiittää.

Lisätiedot: Tiina Oksala, p. 040 5481104, tiina.oksala@erikoiskaupanliitto.fi