Kaupan liitto lahjoittaa yhdessä Keskon ja SOK:n kanssa Aalto-yliopistolle 1,2 miljoonaa euroa. Kaupan liitto edustaa elinkeinoelämän suurinta toimialaa kauppaa. Kauppa työllistää noin 300 000 henkilöä Suomessa. Kaupan liiton piirissä on noin 7000 jäsenyritystä ja se edustaa sekä vähittäis- että tukkukauppaa. Kaupan merkittävän lahjoituksen tavoitteena on tukea kaupan ja palveluiden tutkimusta.

Aalto-yliopistolla on hyvät edellytykset rakentaa Suomeen kansainvälisesti merkittävää kaupan, palveluiden ja kuluttajien tutkimusosaamista. Tähän yliopisto tarvitsee kuitenkin ympäristöä, jossa tutkijoilla, opettajilla ja opiskelijoilla on hyvät toimintamahdollisuudet. Kun Aalto-yliopistoon syntyy positiivista imua, se pystyy houkuttelemaan kaupan alan parhaita opiskelijoita myös kansainvälisistä yliopistoista.

"Palvelutalous on Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun painopisteala, ja kaupalla on siinä keskeinen osuus. Kaupan liiton merkittävä lahjoitus kannustaa ja varmistaa kaupan alan laadukkaan tutkimuksen ja opetuksen", Aalto-yliopiston johtava dekaani Eero Kasanen sanoo.

Lisätiedot:
toimitusjohtaja Juhani Pekkala, Kaupan liitto, puh. 0400 419560, juhani.pekkala@kauppa.fi