Palvelualojen ammattiliitto hylkäsi valtakunnansovittelija Esa Lonkan tekemän sovintoehdotuksen. Neuvottelujen kariutuminen merkitsee, että ensi perjantaiksi suunniteltu kaupan alan vuorokauden pituinen lakko toteutuu.

"Olemme erittäin pettyneitä PAM:n päätökseen hylätä valtakunnansovittelijan esitys. Kaupan liitto oli valmis esityksen hyväksymään huolimatta sen tasosta ja kaupan alan talousnäkymistä. PAM osoittaa toiminnallaan suhtautuvansa piittaamattomasti kaupan yritysten vaikeuksiin. Sovintoehdotuksen hylkäyksellä PAM vaikeuttaa merkittävästi kaupan yritysten toimintaa ja heikentää alan työllisyysnäkymiä entisestään”, linjaa Kaupan liiton varatoimitusjohtaja Heikki Ropponen.

Lisätiedot:
varatoimitusjohtaja Heikki Ropponen, heikki.ropponen@kauppa.fi, p. 0400 444639

Kaupan liitto edustaa elinkeinoelämän suurinta toimialaa kauppaa. Kauppa työllistää noin 300 000 henkilöä Suomessa. Kaupan liiton piirissä on noin 7 000 jäsenyritystä ja se edustaa sekä vähittäis- että tukkukauppoja elinkeinopolitiikassa ja työmarkkinaedunvalvonnassa