Englantilaiset kuluttajat suosivat ennemmin "Osta yksi, saat toisen kaupanpäälle" -tarjouksia kuin "Kolme kahden hinnalla" tai "Kaksi kahdella punnalla" -tarjouksia.
Ostoskärry

Shoppercentricin teettämän tutkimuksen mukaan 79 prosenttia vastaajista ostaisi tuotteita bogof eli buy-one-get-one-free -tarjouksista, 53 prosenttia "kolme kahden hinnalla" -tarjouksista ja 36 prosenttia "kaksi kahdella punnalla" -tarjouksista.

Shoppercentricin tutkimukseen vastasi internetissä 1 054 kuluttajaa. Kyselyn tulokset eivät vastaa suurimpien vähittäismyyjien kokemuksia, jotka ovat suosineet muita tarjoustyyppejä bogof-tarjousten kustannuksella.

83 prosenttia vastaajista oli samaa tai vahvasti samaa mieltä siitä, että he välttävät niissä kaupoissa asiointia, joiden olettivat olevan kalleimpia. Ja vain 27 prosenttia sanoi, että he asioivat nyt useammin lähikaupoissa vähentääkseen bensan kulutusta.

Tutkimuksesta kertoi The Grocer -internetsivusto.