Toukokuussa avautunut verkkokauppa Fruugo saa päivittäin palautetta palvelun käyttäjiltä. Fruugon toimitusjohtaja Juha Usva kiittää innokkaita kävijöitä ja kehittäjiä arvokkaasta palautteesta, jota verkkokauppa on saanut.
"Kaupan freesejä elementtejä on kehuttu ja uudenlaisesta lähestymistavasta on pidetty."

Fruugon kaupankäynnissä yhteisöllisyydellä on merkittävä rooli. Shoppailijat voivat seurata muiden kaupassa asioivien mieltymyksiä ja ostoksia, ja näin löytää myös itselleen uusia mielenkiintoisia tuotteita.

"Meillä on hyvin tiedossa, että tuotteiden ja kauppiaiden määrän pitää vielä kasvaa", kertoo Usva verkkokaupan saamasta palautteesta.

Fruugosta julkistettiin toukokuussa ns. beta-versio, joka tarkoittaa sitä, että palvelua kehitetään edelleen koko ajan. Toimitusjohtaja Usva sanoo, että julkistamisen aikoihin ilmenneet tekniset viat on saatu korjattua, mutta kaupan toiminnallisuuksia kuten kategorisointia ja käytettävyyttä parannetaan koko ajan.
"Peruskaupankäyntiin liittyvät asiat toimivat ja kauppa on siis auki."

Syksyyn mennessä kuluttajilla pitäisi olla käytettävissään sellainen palvelu, että kauppias- ja tuotemäärät ovat Fruugon tavoitteiden mukaan kohdillaan.
"Sitten olemme on ruudussa yksi. Tämän tyyppisessä palvelussa riittää toki tekemistä pitkälle tulevaisuuteen", Usva jatkaa.

Suomen Elektronisen Kaupankäynnin yhdistyksen puheenjohtaja Kare Casals näkee, että Fruugon verkkokaupassa on ominaisuuksia, jotka alentavat kynnystä kuluttajan ja kauppiaan välillä.
"Tällä hetkellä verkko-ostaminen on tarvepohjaista, mutta Fruugon kaltaisessa yhteisöllisessä palvelussa verkko-ostamiseen tulee uusia piirteitä. Asiakas voi löytää mielenkiintoisia tuotteita, joita ei alunperin etsinytkään."

Casalsin mukaan Suomessa ei vielä ole ollut huikeaa menestystarinaa elektronisen kaupankäynnin saralla, mutta niitä tarvittaisiin. Fruugolla on onnistuessaan hyvät mahdollisuudet siihen.
"Fruugo on kunnianhimoisin hanke mitä internetiin liittyy tällä hetkellä ja odotukset ovat korkealla", Casals jatkaa.

Lue aiheeseen liittyvät aikaisemmin ilmestyneet uutiset:
Ruotsissa 60 % verkkoshoppailijoista on miehiä
Verkkokauppa kasvaa taantumasta huolimatta
Verkossa tuotetiedon hallinta korostuu
Mysteeri selvisi - Fruugo aukesi