Kosmetiikkateollisuus kaavailee miesten ihonhoitoon liittyvistä tuotteista seuraavaa markkinoiden kasvualuetta. Miehet osoittavat nykyään enemmän kiinnostusta ihonhoitoon ja komeustuotteisiin.

Yhdysvalloissa miesten kosmetiikkateollisuus on saanut vetoapua julkkismiehiltä, jotka ovat osallistuneet tuotteiden kehitykseen ja markkinointiin. Esimerkiksi rap-artisti 50 Cent on kehittänyt valikoiman ihonhoitotuotteita ja TV-tähdet Matthew Fox sekä Patrik Dempsey toimivat L'Oréal-kasvoina. Suomessa tennispelaaja Jarkko Nieminen on antanut kasvonsa Lumenen miehille suunnatulle ihonhoitosarjalle.

Jälleenmyyjät ovat alkaneet ymmärtää enemmän sitä, miten miehet tekevät ostoksia. Lisäksi tuotteiden laatuun kiinnitetään entistä enemmän huomiota. All-in-one -tuotteet ja kevyemmät aurinkovoiteet ovat esimerkkejä uusista tuotteista, joita miehille on lanseerattu.

Kosmetiikkalehden toimittaja Dave Lackie sanoo Metro-lehden artikkelissa, että yllättävää miesten kosmetiikkamarkkinoilla on ollut se, kuinka nopeasti ikääntymistä vastaan tarkoitettujen tuotteiden myynti on kasvanut.
"Kymmenen vuotta sitten miehille myytiin parranajoon liittyviä tuotteita, mutta nyt ikääntymisen näkymistä hidastavat tuotteet kuten kiinteyttävät voiteet ja silmänympärystuotteet ovat suosittuja", Lackie sanoo.

Syynä miesten kasvavaan kiinnostukseen kosmetiikkaa kohtaan Dave Lackie arvelee olevan uuden sukupolven kavereissa, jotka ovat erittäin imagokeskeisiä. He ovat kiinnostuneita hoidoista ja ylellisestä elintavoista ja siitä, että koko olemus näyttää hyvältä.
"On syntymässä aivan uusi sukupolvi, joka on avoinna miesten kosmetiikalle."