Iittalan verkkoyhteisö MyIittala on kiinnostanut suurta joukkoa muotoilun ystäviä. Yhteisön jäsenenä on jo yli 200 000 ihmistä ympäri maailman.

Iittala lanseerasi asiakkailleen suunnatun MyIittala-verkkoyhteisön maaliskuussa. Kävijöistä noin puolet tulee Suomesta ja Ruotsista, kolmanneksi suurin ryhmä tulee Hollannista ja loput eri puolilta maailmaa.

"Verkkoyhteisö vaatii rekisteröitymisen ja yllätykseksemme havaitsimme, että sivustolla on ollut kävijöitä kaiken kaikkiaan 71:stä eri maasta", kertoo MyIittalasta vastaava Customer Loyalty Manager Hanna Kauste.

MyIittala on verkkokauppaa laajempi yhteisö, jossa rekisteröityneet kävijät viettävät aikaansa artikkeleita lukien ja tietoa keräten.
"Vierailuajoista näkee, että käyttäjät viihtyvät sivustolla pitkään", kertoo viestintäpäällikkö Tuija Aalto-Setälä.

Iittala on myös saanut aktiivisilta käyttäjiltään palautetta yhteisöstä. "Jotain rekisteröitymiseen liittyviä ongelmatilanteita on saatu korjattua palautteen avulla", Aalto-Setälä kertoo.

Yhteisöstä lisäarvoa
Viime aikoina on alettu puhua valistuneiden kuluttajien ryhmästä, jolle hinta ei ole tärkein peruste tuotetta hankittaessa. Tuotteiden kestävyys ja eettiset arvot merkitsevät enemmän. Iittalassa ollaan ilahtuneita tästä uudesta kuluttajaryhmästä.

"Uskon, että valistuneet kuluttajat haluavat vaikuttaa omilla valinnoillaan. MyIittala-yhteisö antaa Iittalan tuotteista lisätietoa ja siten lisäarvoa omistajilleen", sanoo Tuija Aalto-Setälä.
"On ilahduttavaa huomata, että tuotteiden alkuperä ja niihin liittyvät arvot kiinnostavat kuluttajia."

MyIittala lanseerattiin alun perin Iittalan asiakasohjelmana Antwerpenissä vuonna 2006. Maaliskuuhun saakka ohjelma toimi vain Iittalan konseptimyymälöissä Suomessa, Ruotsissa, Hollannissa, Belgiassa, Saksassa ja Englannissa. Nyt lanseerattu verkkoyhteisö ja kanta-asiakasohjelma kattaa konseptimyymälät, outletit ja verkkokaupan ja kuusi eri maata.

Tutustu MyIittala-yhteisöön Iittalan verkkosivuilla osoitteessa www.iittala.fi/myiittala.