Nanso Groupin uusi toimitusjohtaja Leena Syrjälä vakuuttaa Hämeen Sanomille, että tekstiilien valmistus jatkuu Suomessa. Syrjälä näkee suomalaisessa laadussa ja muodissa päinvastoin uusia mahdollisuuksia.

"Meidän on löydettävä se, millä erotutaan kuluttajan silmissä. Esimerkiksi sukkahousuissa Vogue on jo haluttu merkki", Syrjälä sanoo.

Syrjälän mukaan eräät tekstiiliteollisuuden muutokset suosivat suomalaista tuotantoa. Kaukomaat eivät pärjää kaikessa vertailussa.

"Hinnat, laatu ja toimitusajat ovat muuttumassa niin, että kannattaa uudelleen harkita, missä tuotteet valmistetaan", sanoo Syrjälä haastattelussa.

"Kun tuotteilta vaaditaan muodikkuutta ja sarjat ovat tavallisia pienempiä, Nanson brändi voi hyvin."

Leena Syrjälä siirtyi alkuvuonna Nansoon Wihurilta, jossa hän johti päivittäistukkukauppaa.