Kosmetiikka-alan keskeisiin trendeihin kuuluu nyt nuukuus.

Tutkimuslaitos Mintelin kauneusalan ja hyvinvoinnin tutkimusta johtava konsultti Nica Lewis kertoo, että kuluttajat haluavat näyttää hyvältä aiempaa vähemmällä.

"Tämä merkitsee vähemmän erilaisia tuotteita ja pienempää rahanmenoa", erityisesti Ranskan, Ison-Britannian ja Yhdysvaltojen trendejä esitellyt Lewis sanoi Lumenen järjestämässä tilaisuudessa.

Se kuluttajaryhmä, joka ei lamassakaan leikkaa kosmetiikkakulutustaan, vaatii vastiketta rahoilleen kirjoittaa Markkinointi&Mainonta. Lewisin mukaan Turbo beauty -trendiksi kutsuttuun ilmiöön kuuluu, että kuluttaja ostaa tutkittuja ja näkyviä toivottuja muutoksia aiheuttavia tuotteita.

Muita trendejä ovat muun muassa se, että kauneusvaikutteiset elintarvikkeet kiinnostavat sekä kosmettiikkataloja että elintarvikkeiden valmistajia. Kasvava trendi on myös ympäristötietoisuus ja eettisyys. Myös kosmetiikan hiilijalanjäljen pitää olla mahdollisimman pieni.