Suomalaiset käyttivät viime vuonna puutarhahankintoihin yhteensä 565 miljoonaa euroa, joka on kasvua edellisvuodesta. Markkinointi&Mainonta-lehti kertoo tänään, että puutarha-alalla taantuma ei näkyne notkahduksena.

M&M:n haastattelema Suomen puutarhakauppiaat ry:n puheenjohtaja ja kauppias Sami Pihkoluoma kertoo, että puutarhakauppa on yksi niistä, jotka jopa hyötyvät tästä ajasta. Ihmisillä on aikaa puuhastella puutarhassa ja näin syntyy ostotarpeita, kertoo Pihkoluoma.

Taantuma vaikuttaa puutarha-alalla ainoastaan hintakehitykseen. Kärkitarjoushinnottelu on lisääntynyt isojen ketjujen tultua Suomeen. Pihkoluoma sanoo, että viime vuosina hintatasoa on ollut jopa painetta nostaa, mutta taantuma hillitsee sitä nyt.