S-ryhmän vastuullisuuskatsauksen kansikuva

S-ryhmän vuoden 2008 vastuullisuuskatsaus on julksitettu digipaperiversiona S-ryhmän verkkosivuilla.

Katsauksesta löytyy tietoa esimerkiksi siitä, kuinka paljon vettä kuluttaa keskimääräinen asiakas yhden hotelliyöpymisen aikana. Katsaus on koostettu loppuvuodesta 2008 toteutetun Kerro meille -kyselyn aihepiirien perusteella. Verkkokysely keräsi asiakkailta ja henkilöstöltä yli 17 000 näkemystä siitä, mitä vastuullisuus on ja miten sen tulisi näkyä S-ryhmän toiminnassa kerrotaan SOK:n verkkosivujen tiedotteessa.

- Vastuullisuuden määrittely on haastavaa. Yhdelle se tarkoittaa lähellä tuotetun ruoan suosimista, toiselle mahdollisimman hyvää laatua ja kolmannelle huokeaa hintaa. Meille s-ryhmäläisille vastuullisuus on ennen kaikkea asioiden tekemistä oikealla asenteella, kertoo SOK:n henkilöstöjohtaja Leena Olkkonen tiedotteessa.

Julkaisusta löytyvä aikasarjavertailu kertoo kolmen vuoden ajalta esimerkiksi sen, kuinka paljon ympäristömerkittyjen tuotteiden myynti on kasvanut viime vuosina.

S-ryhmän vuoden 2008 vastuullisuuskatsaus on luettavissa S-ryhmän sivuilla.