Englantilainen vähittäiskauppaketju Tesco on lanseerannut muotiin keskittyvän verkkokaupan ja odottaa, että sen myyntiosuus nousee 10 prosenttiin koko vaatemyynnin liikevaihdosta.

Tesco on julkaissut www.tesco.com/clothing -sivuston, jossa on 3500 tuotelinjastoa ja 20 tuotemerkkiä. Verkkokaupan valikoimista löytyvät naisten, miesten ja lasten vaatteet sekä asusteet.

Tesco lopetti jo kertaalleen vaatteiden myymisen verkossa, mutta nyt se käynnisti kaupan uudelleen. Tescon vaatekaupan toimitusjohtaja Terry Green kertoo, että Tescon vaatemyynti on "yli miljardin bisnestä" ja että "se kasvattaa yhä markkinaosuuttaan". Hän kertoi, että vaatteista 60 prosenttia ei ole tarjolla 80 prosentissa Tescon myymälöitä, joten verkkokauppa antaa useammalle asiakkaalle mahdollisuuden ostaa tuotteita. Sivusto sisältää myös "get the look" -osion, jossa asiakkaat näkevät, miten he voivat jäljitellä viimeisimpiä catwalk-tyylejä.

Green sanoi Retail-Week lehdelle, että "vaatteet eivät ole vain yksi nopeimmin kasvavista online-markkinoista, vaan sen lisäksi sana "vaatteet" on yksi etsityimmistä aiheista tesco.com-verkkosivustolla".