Team Finland -verkosto etsii marraskuun ajan vähittäiskauppaa uudistavaa kotimaista innovaatiota.

Vähittäiskauppa elää monella tapaa murroskautta. Yhä suurempi osa kuluttajista tekee ostoksia verkossa, ja suomalainen vähittäiskauppa käy kovaa kilpailua globaalien toimijoiden kanssa. Kuluttajien ostokäyttäytyminen elää koko ajan. Pysyäkseen kilpailukykyisenä nopeasti muuttuvilla kansainvälisillä markkinoilla kauppa tarvitsee uusia tuoreita ideoita ja ainutlaatuisia innovaatioita.

Team Finland -verkosto julkisti 14.11. pidetyssä D.Day for Retail -tapahtumassa kaikille suomalaisyrityksille avoimen digi-innovaatiokilpailun. Tekesin tiedotteen mukaan haussa on skaalattava, digitaalinen palvelu. Se voi olla idea, joka nostaa asiakaskokemuksen uudelle tasolle tai konsepti, joka vie kotimaista vähittäiskauppaa kohti kansainvälisiä markkinoita.

Tärkeintä on, että idea ratkaisee olemassa olevan pulman, vastaa tiedossa olevaan tarpeeseen ja että siinä on kansainvälistä kasvupotentiaalia. Kilpailuun voi osallistua yksittäinen yritys tai yritysrypäs.

Voittajalle mainetta ja mammonaa

Team Finland lupaa voittajalle kehityspolun ideasta myyntiin. Polku pitää sisällään paitsi sparrausta, neuvontaa ja verkostoitumista, myös pääsyn osaksi Tekesin arvokasta dLab-palvelumuotoilukokonaisuutta.

Lanseerauksen jälkeen voittajalla on mahdollisuus päästä mukaan Team Finlandin markkinoinnin ja myynninedistämisen toimenpiteisiin, jotka takaavat niin kansallisen kuin kansainvälisenkin näkyvyyden.

Aikaa on 1.12. asti – nyt ideoimaan! Ilmoittaudu mukaan tämän linkin kautta.

Team Finland on yrityksille kansainvälistymispalveluita tarjoavien julkisten toimijoiden verkosto. Se pyrkii tarjoamaan sujuvan palveluketjun neuvonnasta rahoitukseen. Tekes on osa Team Finland -verkostoa.