Lähes 46 prosenttia amerikkalaisista verkkokaupoista uskoo joulumyynnin kasvavan yli 15 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Yli 20 prosenttia vastaajista odottaa myynnin joko pysyvän ennallaan tai heikkenevän. Tiedot käyvät ilmi yhdysvaltalaisen kaupan alan etujärjestön National Retail Federationin eHoliday-tutkimuksesta.

Ilmainen kotiinkuljetus tulee olemaan tämän joulun erikoistarjous. Vastaajista 79 prosenttia aikoo tarjota sitä asiakkailleen.

Kauppiaat aikovat tehostaa myyntiään lisäämällä myös läsnäoloaan sosiaalisessa mediassa.
47 prosenttia online-kauppiaista aikoo käyttää Facebookia ja Twitteriä säännöllisesti, koska kyseiset työkalut ovat kustannustehokkaita.

Yli 60 prosenttia vastaajista kertoo kehittäneensä oman Facebook-sivun. 59 prosenttia on tehnyt myös Twitter-sivun. Lähes 66 prosenttia verkkokaupoista käyttää blogeja tai RSS-fiidejä.