Maailman epävarma taloustilanne heijastelee verkkokauppaankin, mutta verkkokauppaindeksi oli kasvussa vuoden toisella neljänneksellä. Verkkokaupankäynnin arvo nousi tarkastelujaksolla melkein viisi prosenttia ja euroja käytettiin lähdes viime joulumyynnin verran.

Verkkokauppaindeksin piirissä olevien kotimaisten verkkokauppojen euromääräinen myynti nousi lähes samalle tasolle viime joulumyynnin kanssa. Tilausten määrä väheni, mutta keskitilauksen arvo nousi.

Vilkas Groupin verkkokauppaindeksi mittaa kotimaisen verkkokauppaliiketoiminnan kasvua. Tällä hetkellä aineistossa on mukana noin kolmannes kaikista Suomen verkkokaupoista, yli 800 verkkokauppaa.

Tarkemmat tiedot Verkkokauppaindeksistä löytyvät Vilkas Groupin Verkkokauppaindeksi-sivulta.

Lue aiheeseen liittyvät aikaisemmin julkaistut jutut:
Suomalaisten rahat valuvat ulkomaisiin verkkokauppoihin
Artek lähti kansainväliseen verkkokauppaan
Verkkokauppa kasvaa taantumasta huolimatta