Vieressä on erittäin ajankohtainen kirjoitus kaupan vastuusta, josta on viime viikkoinakin paljon puhuttu julkisuudessa. Niilo Hentola nostaa hienosti esiin sen, kuinka kaupan on menestyäkseen välitettävä oikeasti vastuusta, laadusta ja asiakkaistaan.

Lue artikkeli suurempana tästä:

Suomalaisessa kulttuurissa on Hentolan mielestä painolastia, joka saa meidät suhtautumaan negatiivisesti kauppaan ja kauppiaisiin. Kirjoittaja uskoo, että tulevaisuus on kuitenkin kaupan yhteiskunnan. Tähän toiveeseen voi varmasti moni kaupan alalla työskentelevä yhtyä.

(ps. Hentola kirjoitti pääkirjoituksensa vuonna 1966 Kauppa ja koti -lehdessä, joka löytyi omakotitalon remontin yhteydessä talon välipohjasta. Lehti on säilynyt hyvässä kunnossa fyysisesti. Sisältökin on edelleen relevanttia. Tosin Hentola taisi olla hiukan ylioptimistinen.)