Handeln skapar välfärd
Aktuellt
Finsk Handels och Servicefacket PAM:s kampanj Vänligt bemött inleds igen 1.12.2025 i samband med julhandeln. Kampanjen strävar efter att väcka kunderna till att fundera över sin egen roll när det gäller att främja välbefinnandet i arbetet bland dem som arbetar med att betjäna kunder. Förbunden är särskilt oroliga över trakasserier som unga arbetstagare utsätts för. Varje butiksbesökare kan bidra till ett gott bemötande.
Kurser
Se våra tjänster här
-
Arbetsmarknadstjänster
-
Högklassiga evenemang och utbildningar
-
Forskningsbaserad information som stöd för din verksamhet
-
Aktuell information om handeln
Arbetsmarknadstjänster för medlemmar
Rådgivning för medlemmar
Finsk Handels rådgivningstjänst betjänar medlemmarna i anställningsrelaterade frågor
på nummer (09) 1728 5151
klockan 9.00–15.00 (på onsdagen kl. 9.00–14.00).
Evenemang och utbildningar
Finsk Handel
Finsk Handel är en nationell intressebevakningsorganisation inom handeln, som har till uppgift att främja den finska handeln. Vi utvecklar verksamhetsförutsättningarna för företagen i branschen, främjar samarbetet mellan dem och tar hand om våra medlemmars närings- och arbetsgivarförmåner. Vi har en viktig roll på arbetsmarknaden inom handeln. Förbundet förhandlar om kollektivavtal inom branschen, löser arbetskonflikter och betjänar sina medlemmar i anställningsfrågor. Vi utvecklar verksamhetsförutsättningarna för företagen inom handeln samt samarbetet mellan dem.
