Handeln skapar välfärd

Aktuellt

Kampanjen Vänligt bemött (Ollaan ihmisiksi) inleds – tillsammans mot osakligt bemötande

Kampanjen Vänligt bemött från Finsk Handel och Servicefacket PAM väcker konsumenterna till att fundera över sin egen roll när det gäller att främja välbefinnandet i arbetet för försäljare och andra som betjänar kunder. Tidpunkten för kommunikationsinsatsen som inleds idag är igen under den hektiska julsäsongen. Den redan traditionella kampanjens budskap är inte föråldrat – tvärtom.  

Se våra tjänster här

  • Arbetsmarknadstjänster

  • Högklassiga evenemang och utbildningar

  • Forskningsbaserad information som stöd för din verksamhet

  • Aktuell information om handeln

Rådgivning för medlemmar

Finsk Handels rådgivningstjänst betjänar medlemmarna i anställningsrelaterade frågor

på nummer (09) 1728 5151

klockan 9.00–15.00 (på onsdagen kl. 9.00–14.00).

Arbete

Finland behöver sysselsättningsåtgärder

Tillväxt

Välfärd genom stöd för tillväxt

Klimat

Ansvar med klimatåtgärder

Konkurrenskraft

Framgångsrik handel, välmående Europa

Finsk Handel är en nationell intressebevakningsorganisation inom handeln, som har till uppgift att främja den finska handeln. Vi utvecklar verksamhetsförutsättningarna för företagen i branschen, främjar samarbetet mellan dem och tar hand om våra medlemmars närings- och arbetsgivarförmåner. Vi har en viktig roll på arbetsmarknaden inom handeln. Förbundet förhandlar om kollektivavtal inom branschen, löser arbetskonflikter och betjänar sina medlemmar i anställningsfrågor. Vi utvecklar verksamhetsförutsättningarna för företagen inom handeln samt samarbetet mellan dem.