Digitaalisen kaupan opintokokonaisuudet
Kaupan ala on Suomessa merkittävä työllistäjä ja keskeinen elinkeinoelämän toimiala. Digitalisaatio muokkaa voimakkaasti kaupan alaa ja sen osaamistarpeita. Kaupan liitto tekee yhteistyötä useiden eri oppilaitosten kanssa digitaalisen kaupan osaamisen kehittämiseksi.
Digitaalisen kaupan opintokokonaisuus 39 op
Kaupan liiton koordinoima ja viiden yliopiston toteuttama digitaalisen kaupan opintokokonaisuus tarjoaa kokonaiskuvan digitaalisesta kaupasta ja kaupan toimialan merkittävästä murroksesta. Opintokokonaisuus on suunnattu kauppatieteellisen koulutusalan ja soveltuvien alojen tutkinto-opiskelijoille yhteistyöyliopistoissa sekä osaamistaan täydentäville kaupan alan ammattilaisille.
Opintojaksot ovat kiinteästi sidoksissa käytäntöön, ja niiden avulla opiskelijalle muodostuu sekä teoreettinen että käytännön liiketoimintaan kytkeytyvä kaupan alan osaaminen, mikä vahvistaa merkittävästi opiskelijan työelämävalmiuksia. Opintojaksoilla opiskelijat pääsevät perehtymään digitaaliseen kauppaan kokonaisvaltaisesti hankinnasta ja logistiikasta asiakkaiden käyttäytymiseen, brändiin ja digitaaliseen markkinointiin.
Opintokokonaisuuteen sisältyy kuusi yliopistojen järjestämää opintojaksoa digitaalisen kaupan eri osa-alueilta sekä Kaupan liiton koordinoima, yhteistyöyliopistojen tutkinto- opiskelijoille suunnattu digitaalisen kaupan harjoittelujakso kaupan alan yrityksessä.
Tutustu opintokokonaisuuteen >>
Digitaalisen liiketoiminnan kokonaisuus, 30 op
Kaupan liiton ja Tampereen ammattikorkeakoulun (TAMK) käynnistämä digitaalisen liiketoiminnan opintokokonaisuus tarjoaa kaupan alalla työskenteleville mahdollisuuden kehittää osaamistaan käytännönläheisten opintojaksojen kautta. Kokonaisuus on tarjolla avoimen ammattikorkeakoulun opintovalikoimassa.
Opinnot tarjoavat kokonaiskuvan digitaaliseen liiketoimintaan digimyynnin ja -markkinoinnin, asiakasprofiloinnin, verkkoliiketoiminnan toteuttamisen ja verkkokaupan laskentatoimen kautta. Lisäksi kokonaisuuteen sisältyy verkkokaupan löydettävyyteen ja käytettävyyteen sekä kansainväliseen digitaaliseen liiketoimintaan syventyvät jaksot.
Kokonaisuus on suunniteltu yhteistyössä siten, että opiskelijat pääsevät aidosti syventymään verkkoliiketoiminnan käynnistämisen ja laajentamisen teemoihin. Opintojen suorittaminen töiden ohessa on ketterää, sillä opinnot toteutetaan verkon kautta erilaisia opetusmenetelmiä hyödyntäen.