

Tutkimukset ja tilastot
Tutkittua tietoa toimintasi tueksi
Tuoreimmat tutkimukset

Asiakastyytyväisyys on tänä vuonna noussut useimmilla vähittäiskaupan aloilla, poikkeuksena päivittäistavarakauppa sekä sisustus- ja huonekalukauppa. Päivittäistavarakaupassa niin asiakastyytyväisyys kuin palvelukokemuskin ovat kuitenkin edelleen keskimäärin selvästi korkeammalla kuin muilla kaupan aloilla. Monikanavaisen palvelun tarjoamisessa kaupalla on vielä työsarkaa.

Kaupan alan tilastoja
Kaupan alan tilastoihin on koottu talous- ja työllisyysnäkymiä havainnollistavia kuvaajia muun muassa kaupan eri toimialojen myynnistä ja liikevaihdosta, työllisyystilanteesta ja työllisten vaihtuvuudesta. Julkaisemme myös kuukausittain päivittyviä tilastopaketteja, joita voi hyödyntää yleisen talouden tilannekuvan muodostamisessa.
Tutkimukset teemoittain

Osaaminen ja koulutus
Palvelualojen osaajabarometri 2022:
Palvelualojen osaajabarometri 2020:
Palvelualojen osaajabarometri: Jatkuva oppiminen palkkatukea parempi apu työllisyyteen >

Vastuullisuus
Kaupan vastuullisuuskysely 2023
Kaupan hiili-indeksi 2021
Kaupan energiankäyttö kasvoi vuonna 2021 edellisvuoteen verrattuna − päästöt pysyivät ennallaan >
Hae tutkimuksia
Hakusanalla voit hakea kaikista tutkimuksistamme.
Ota yhteyttä!

Tutkimukset ja talouspolitiikka
