Tutkimukset ja tilastot

Tutkittua tietoa toimintasi tueksi

Tuoreimmat tutkimukset

Asiakkaiden tyytyväisyys erikoiskauppaan kasvussa – parhaiten palvelu sujuu päivittäistavarakaupassa

Asiakastyytyväisyys on tänä vuonna noussut useimmilla vähittäiskaupan aloilla, poikkeuksena päivittäistavarakauppa sekä sisustus- ja huonekalukauppa. Päivittäistavarakaupassa niin asiakastyytyväisyys kuin palvelukokemuskin ovat kuitenkin edelleen keskimäärin selvästi korkeammalla kuin muilla kaupan aloilla. Monikanavaisen palvelun tarjoamisessa kaupalla on vielä työsarkaa.

Kaupan alan tilastoja

Kaupan alan tilastoihin on koottu talous- ja työllisyysnäkymiä havainnollistavia kuvaajia muun muassa kaupan eri toimialojen myynnistä ja liikevaihdosta, työllisyystilanteesta ja työllisten vaihtuvuudesta. Julkaisemme myös kuukausittain päivittyviä tilastopaketteja, joita voi hyödyntää yleisen talouden tilannekuvan muodostamisessa.

Tutkimukset teemoittain

Kaupan näkymät

Digitaalinen kauppa

Joulukauppa

Kiertokauppa

Asiakastyytyväisyys palveluihin

Toimialat ja kuluttajat

Korona ja kuluttajat

Palvelualojen maineindeksi

Vastuullinen kuluttaminen

Kauppa veronmaksajana

Hae tutkimuksia

Hakusanalla voit hakea kaikista tutkimuksistamme.

Ota yhteyttä!

Tutkimukset ja talouspolitiikka