
Tapahtumat Etsi aja Näkymät navigointi
elokuu 2022
State of Sales Finland 2022
Tätä on odotettu! School of Sales toteutti yhdessä Sani Leinon ja Jan Ropposen kanssa ensimmäisen merkittävän tutkimuksen kotimaisen myynnin saralla 2020-luvulla. State of Sales 2022 -tutkimuksen tavoitteena oli selvittää kotimaisen myynnin nykytilaa, keskeisimpiä haasteita ja tulevaisuuden näkymiä pandemian aikaisessa ja jälkeisessä maailmassa. Tutkimuksen löydösten avulla voimme nyt antaa sinulle käytännönläheisiä ja toimivia malleja siihen, miten pärjätä paremmin hybridiaikakauden myynnissä. Aamupäivän aikana kuulet keskeisimmät tulokset ja saat käytännön vinkkejä siihen, miten varmistat oman ja tiimisi myynnillisen menestyksen, nyt ja tulevaisuudessa. Voisiko…
Lue lisää »Kaupan palkanlaskentapäivä 1: palkan määräytyminen
Koulutus palkanlaskentaa tekeville Kaupan liiton jäsenille Helpota työtäsi täydentämällä tietojasi Kaupan työehtosopimuksesta ja työlainsäädännöstä. Perehdymme yhdessä palkan määräytymiseen ja erityisesti työehtosopimuksen sääntöihin mm. odotusajan palkasta ja korotetusta palkasta. Koulutuksen sisältöjä Palkanmaksutapa ja -aika Palkanmaksu työsuorituksen estyessä tai keskeytyessä Odotusajan palkka Palvelusajan laskeminen Osakuukauden palkka Korotetun palkan laskeminen Työaikalisät Palkkasaatavan vanhentuminen Työnantajan kuittausoikeus Osallistumismaksu (sis. koulutusmateriaalit) Kaupan palkanlaskentapäivä 1: 250 € + alv 24 %. Kaupan palkanlaskentapäivät 1 ja 2: 350 € + alv 24 %.
Lue lisää »Kaupan palkanlaskentapäivä 2: poissaolot
Koulutus palkanlaskentaa tekeville Kaupan liiton jäsenille Tule vahvistamaan työssäsi tärkeää Kaupan työehtosopimuksen sekä työlainsäädännön tuntemusta. Käymme yhdessä läpi erilaisia poissaolotilanteita ja niihin liittyviä palkanmaksuvelvoitteita. Koulutuksen sisältöjä Sairauslomat Lääkärintarkastukset Tilapäiset poissaolot Perhevapaat Osallistumismaksu (sis. koulutusmateriaalit) Kaupan palkanlaskentapäivä 2: 250 € + alv 24 %. Kaupan palkanlaskentapäivät 1 ja 2: 350 € + alv 24 %.
Lue lisää »syyskuu 2022
Kolme kovaa K:ta: Kontaktointi – Kohtaaminen – Klousaus
Monet myyjät ovat äärimmäisen kiireisiä, eikä ammattilaisilla ole aikaa osallistua sellaisiin koulutuksiin ja valmennuksiin, joissa käsitellään ylätason teemoja tai trendejä. Monet myyjät odottavat todella konkreettista koulutusta, jossa keskitytään vain kaikista kriittisimpiin asioihin, joita hiomalla saadaan parempia tuloksia. Kysymys kuuluukin, mitkä olisivat ne aivan keskeisimmät ja kriittisimmät kohdat myyntiprosessissasi, jotka hiomalla saisit parempia tuloksia aikaiseksi? Mitkä kolme kohtaa määrittävät pitkälti sen, saadaanko kaupallinen yhteistyö alulle vai jutellaanko vain muuten mukavia? Näiden kysymysten pohjalta rakennettiin tämä puolen päivän valmennus, joka käsittelee kolmea…
Lue lisää »Maksuton kasvukoulutus: Myynti ja markkinointi
Asiakkaan auttaminen digitaalisella ostopolulla vaatii myynnin ja markkinoinnin yhteistä aikaa. Moderni myynti on asiakkaan kohtaamista ostopolun kaikissa vaiheissa, joten se vaatii monikanavaisuutta ja näkemyksellisyyttä. Myynnin ja markkinoinnin on ymmärrettävä paremmin asiakkaan ostopolkua, asiakaspersoonaa sekä pystyttävä vakuuttamaan ostoprosessissa useampi päättäjä. Onnistuakseen myynti tarvitsee runkoja ja raameja sekä markkinoinnin kanssa yhteistä aikaa ja markkinoinnin dataa. Markkinointi tarvitsee myynniltä tietoa, jotta voi tukea myyntiä asiakkaan tarpeen ymmärtämisessä ja täyttämisessä sekä vetovoiman lisäämisessä. Kun saat koko koneiston toimimaan optimaalisesti, parannat helposti yrityksesi tulosta 10…
Lue lisää »Kahdentoista askeleen normipäivä
Millainen sun päivä on? ”Ihan normi päivä” oli Kummelinkin hahmoilla tapana sanoa. Mutta millainen on modernin myyjän päivä? Miten sinä rakennat onnistuneen päivän asiakkaiden löytämiseen tai että asiakkaat löytää sinut? Miten sinä askellat tapaamiselle kasvokkain tai verkossa? Onhan sinulla perusasiat hallussa tavoitteiden, kuuntelun, kysymys- tai neuvottelutaitojen osalta? Mitenkäs modernin myynnin välineet ja taktiikat? Useimmat konkarit kulkevat rutiinilla ja tuurilla, ei taidolla. Rutiini on muodostunut matkan varrella, joka useimmissa tapauksissa toimii hyvin ja tuloksia syntyy. Mutta entä jos päivä ei olisikaan…
Lue lisää »Kestävä kauppa – vauhdittajina tutkimus ja vastuulliset teot
Kaupan liitto ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu järjestävät kaupan vastuullisuuteen syventyvän aamupäivätilaisuuden keskiviikkona 21.9.2022. Tapahtuma järjestetään Otaniemessä Aalto-yliopiston kauppakorkeakoululla hybridi-muotoisena. Luvassa on monipuolinen kattaus ajankohtaista tutkimustietoa ja yrityscase-esimerkkejä. Tilaisuudessa julkistetaan tutkimus digikuluttajien vastuullisuusasenteista pandemian ja sodan pyörteissä. Lisäksi pureudutaan muun muassa muotikaupan haasteisiin, halpakaupan vastuullisuuteen, vastuullisuuden johtamiseen datalla sekä paikallisen kaupan sosiaalisen vastuun ulottuvuuksiin. Ohjelmassa mm. Digikuluttajan vastuullisuusasenteet pandemian ja sodan pyörteessä. Kaupan liiton vastuullisuustutkimuksen tulosjulkistus. Pääekonomisti Jaana Kurjenoja, Kaupan liitto Vastuullisuudesta aitoa kilpailuetua. Senior Fellow Lasse Mitronen, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu Maapallolle mahtuva…
Lue lisää »Kaupan työaikapäivät 1–2
Koulutus työvuorosuunnittelua tekeville Kaupan liiton jäsenille Opi hyödyntämään työehtosopimuksen mukaiset työaikajoustot, niin saat lisätehoa toimintaan ja säästöä palkkakustannuksiin. Perehdymme yhdessä erityisesti työajan tasoittumisjärjestelmään, työvuorosuunnitteluun sekä keskeisiin työaika- ja vapaasääntöihin niin työaikalain kuin Kaupan työehtosopimuksen osalta. Koulutuspäivien sisältöjä Työajan tasoittumisjärjestelmä ja sen käyttö Vuosivapaajärjestelmä Paikallinen sopiminen työaikakysymyksissä Työaikalain ja työehtosopimuksen mukaiset vapaapäivät Ruoka- ja kahvitauot Sunnuntaityö Lisä- ja ylityö Työaikalisät Joustava kokoaikatyö Osallistumismaksu (sis. koulutusmateriaalit) Kaupan työaikapäivät 1–2: 430 € + alv 24 %.
Lue lisää »Uusasiakashankinnan tehopäivä
Miten ja mistä löytää potentiaalisia asiakasehdokkaita tehokkaasti? Miten toisaalta lähestyä asiakkaita eri kanavien avulla tavalla, joka tuottaa tuloksia ilman päänsärkyä? Moni asia myynnissäkin on muuttunut, mutta kiistaton tosiasia on, että ilman aktiivista prospektointia ja kontaktointia pitkäkestoinen menestys myynnissä jää valtaosalta kokematta. Onneksi oikein tehdyillä toimenpiteillä ja tekniikoilla kenestä tahansa voi kuoriutua mestariluokan prospektoinnin ja kontaktoinnin talentti. Tämä koulutus on siis pyhitetty puhtaasti prospektoinnille ja kontaktoinnille. Konkreettisen koulutuspäivän jälkeen käytössäsi ovat tuoreimmat ja tehokkaimmat keinot potentiaalisten asiakkaiden tunnistamiseen ja kontaktoimiseen. Lämpimästi…
Lue lisää »Laki ilmoittajien suojelusta
Kesäkuussa eduskunta saa käsiteltäväkseen hallituksen esityksen laiksi ilmoittajien suojelusta. Voimaan tullessaan laki edellyttää vähintään 50 työntekijää työllistäviä yrityksiä luomaan sisäisen ilmoituskanavan, jossa työntekijät, yrityksen alihankkijat ja muut tahot voivat ilmoittaa epäillyistä väärinkäytöksistä, sekä prosessit ilmoitusten käsittelylle. Laissa säädetään myös laajasta ilmoittajaan kohdistuvien vastatoimien kiellosta. Webinaarissa tarkastellaan yksityiskohtaisesti, millaisia väärinkäytöksiä koskevat ilmoitukset kuuluvat lainsäädännön piiriin, mitä vaatimuksia sisäiselle ilmoituskanavalle asetetaan, milloin ilmoittaja voi saada suojelua, ja kuinka ilmoittajan suojelusta käytännössä huolehditaan. Lisäksi käydään lyhyesti läpi mm. viranomaisen ilmoituskanavien toimintaan liittyviä kysymyksiä.
Lue lisää »