Neuvontapalvelut jäsenille
Neuvontapalvelut jäsenille
Tarjoamme jäsenyrityksillemme neuvontaa työsuhteisiin liittyvissä asioissa. Kaupan liiton kokeneet työmarkkina-asiantuntijat vastaavat jäsenten kysymyksiin ja auttavat ratkaisemaan työyhteisön ongelmia ja erimielisyyksiä asiantuntevasti ja nopeasti.
Koronatilanteeseen liittyvista työsuhdeasioista olemme koonneet ohjeita mm. tänne: Kaupan liiton ohjeistus koronaviruksen varalle
Jäsensivuille olemme koonneet tietoiskuja, usein kysyttyjä kysymyksiä sekä oppaita ja lomakkeita työsuhdeasioiden hoitamisen tueksi. Jäsenyrityksen edustaja, tutustu materiaaleihin >>
Yritysjäsenillemme tarkoitettu puhelinpalvelumme antaa ohjeita yksilöllisesti ja ratkaisulähtöisesti monien vuosien kokemuksella. Koska neuvottelemme alan työehtosopimukset, tietoomme voit todella luottaa.
Yritysjäsenten puhelinpalvelu
Kaupan liiton työsuhdeasioiden puhelinneuvonta palvelee jäsenyrityksiä numerossa
09 1728 5151
HUOM! Jäsenneuvonnan puhelinpalvelun aukioloaika on jatkossa kello 9.00–14.00.
Työmarkkina-asiantuntijamme palvelevat tarvittaessa myös englannin ja ruotsin kielellä.
Yhteydenottopyyntö
Jäsenyritystemme edustajat voivat myös lähettää yhteydenottopyynnön työsuhdeneuvontaamme. Ohjeet löydät jäsensivuilta >>
Jäsenenä saat neuvottelutukea
Neuvotellessasi luottamusmiehen, ammattiliiton edustajan, työsuojelutarkastajan tai lakimiehen kanssa, meiltä saat tukea, jonka avulla ratkaisut usein löytyvät. Me puolustamme jäsenemme etuja ammattitaitoisesti. Johtavan työnantajajärjestön vaikutuskanavat ja vaikutusvalta painavat.
Kaupan liiton asiantuntijat eivät kuitenkaan hoida prosessointia tai siihen liittyviä valmisteluja yleisissä tuomioistuimissa, kuten käräjäoikeuksissa. Kaupan liitto voi, jäsenen niin halutessaan, auttaa etsimään yhteistyöverkostostaan vaihtoehtoja oikeudenkäyntiasiamieheksi. Yritys tekee tällöin itse lopullisen valinnan ja toimeksiantosopimuksen palveluntarjoajan kanssa. Oikeudenkäyntikustannuksiin on hyvä varautua oikeusturvavakuutuksen avulla.