Kaupan digiaamupäivä – Toimintaympäristönä koko maailma
Kaupan digiaamussa julkaistavan Kaupan liiton tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten digiostokset Kiinasta ovat taas kääntyneet kasvuun ja samalla ostokset kotimaasta ovat kutistuneet. Digikaupan globaaleihin trendeihin pureudutaan myös yritysesimerkkien kautta: miltä digikauppa näyttää yritysten silmin. Digiaamussa kysytään myös, pyrkivätkö kotimaiset kaupat ja brändit kansainvälisille markkinoille riittävän voimakkaasti, ja miten kansainvälistymiseen saisi vauhtia ja apua. Halusimme tai emme, kaupan toimintaympäristönä on koko maailma.
Tilaisuus on kaikille avoin ja on maksuton. Saat webinaarilinkin tilaisuuteen lähempänä tilaisuuden ajankohtaa.
OHJELMASSA:
9.00–9.05
Tervetuloa
Tutkimusjulkistus: Digiostamisen trendejä ja digitaalinen ostaminen 2023
Jaana Kurjenoja, pääekonomisti, Kaupan liitto
Digikaupan globaaleja trendejä
Arhi Kivilahti, analyytikko, Ada Insights
Tietoisku: Tulevaisuuden työvoimatarpeet
Heidi Lauttamäki, ekonomisti, Kaupan liitto
Tietoisku: Arvonlisäverotus digiaikana
Toni Jääskeläinen, johtava asiantuntija, Kaupan liitto
TAUKO 10.25–10.45
Miten myydä Amazonin alustalla?
Ville Hälinen, toimitusjohtaja, Amazonpalvelut.fi ja Eero Manninen, markkinointipäällikkö, Amazonpalvelut.fi
Tietoisku: Uutta osaamista oppisopimuksella
Moona Naakka, koulutusasiantuntija, Kaupan liitto
Tietoisku: Kuluttajaturvallisuus verkkokaupassa
Ilari Kallio, johtava asiantuntija, Kaupan liitto
Digital Commerce Finland (DCF) suomalaisen digikaupan edistäjänä
Ville Simola, toimitusjohtaja, DCF ja Mirva Sandström, digital commerce director, DCF
12.00
Lopetus