Ladataan Tapahtumat

Kaupan digiaamupäivä – Toimintaympäristönä koko maailma

Aika: 20.3. klo 9:00 — 20.3. klo 12:00
Paikka: Webinaari

Kaupan digiaamussa julkaistavan Kaupan liiton tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten digiostokset Kiinasta ovat taas kääntyneet kasvuun ja samalla ostokset kotimaasta ovat kutistuneet. Digikaupan globaaleihin trendeihin pureudutaan myös yritysesimerkkien kautta: miltä digikauppa näyttää yritysten silmin. Digiaamussa kysytään myös, pyrkivätkö kotimaiset kaupat ja brändit kansainvälisille markkinoille riittävän voimakkaasti, ja miten kansainvälistymiseen saisi vauhtia ja apua. Halusimme tai emme, kaupan toimintaympäristönä on koko maailma.

Tilaisuus on kaikille avoin ja on maksuton. Saat webinaarilinkin tilaisuuteen lähempänä tilaisuuden ajankohtaa.

OHJELMASSA:

9.00–9.05
Tervetuloa

Tutkimusjulkistus: Digiostamisen trendejä ja digitaalinen ostaminen 2023
Jaana Kurjenoja, pääekonomisti, Kaupan liitto

Digikaupan globaaleja trendejä
Arhi Kivilahti, analyytikko, Ada Insights

Tietoisku: Tulevaisuuden työvoimatarpeet
Heidi Lauttamäki, ekonomisti, Kaupan liitto

Tietoisku: Arvonlisäverotus digiaikana
Toni Jääskeläinen, johtava asiantuntija, Kaupan liitto

TAUKO 10.25–10.45

Miten myydä Amazonin alustalla?
Ville Hälinen, toimitusjohtaja, Amazonpalvelut.fi ja Eero Manninen, markkinointipäällikkö, Amazonpalvelut.fi

Tietoisku: Uutta osaamista oppisopimuksella
Moona Naakka, koulutusasiantuntija, Kaupan liitto

Tietoisku: Kuluttajaturvallisuus verkkokaupassa
Ilari Kallio, johtava asiantuntija, Kaupan liitto

Digital Commerce Finland (DCF) suomalaisen digikaupan edistäjänä
Ville Simola, toimitusjohtaja, DCF ja Mirva Sandström, digital commerce director, DCF

12.00
Lopetus

Lisätietoja: