Kaupan vastuullisuusaamu: Ympäristöväittämät murroksessa
Vastuullisuus- ja ympäristömarkkinoinnin sääntely uudistuu kuluttajien vihreän siirtymän direktiivin sekä vielä valmisteilla olevan ympäristöväittämiä koskevan direktiivin myötä. Miten kaupan alan yrityksen tulee huomioida muutos? Entä miten työssä pääsee liikkeelle, ja mihin erityisesti tulee kiinnittää huomiota?
Kaupan vastuullisuusaamussa syvennymme nykylainsäädäntöön ja siihen tuleviin muutoksiin ja lisäyksiin. Tarkastelemme myös, mitä yritysten on otettava jatkossa huomioon markkinoinnissa ja viestinnässä. Varaamme tilaa keskustelulle ja kysymyksille. Lopuksi katsastamme toimialalle keskeiset ajankohtaispoiminnot vastuullisuus- ja kestävyystyön saralla.
Kaupan liitto käynnistää jäsenille ja jäsenliittojen jäsenyrityksille suunnatun vastuullisuusaamujen sarjan, jossa syvennytään ajankohtaisimpiin vastuullisuuden ja kestävyyden teemoihin yhdessä kaupan asiantuntijoiden, toimijoiden ja kumppaneiden kanssa. Lämpimästi tervetuloa mukaan!
Tilaisuus on maksuton ja avoin Kaupan liiton jäsenille ja jäsenliittojen jäsenille.
OHJELMA:
Johdatus aamuun
Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Pia Pere-Vanhanen, Kaupan liitto
Ympäristöväittämiä koskeva lainsäädäntö muuttuu – mitä yrityksen tulee huomioida?
Johtava asiantuntija Tiina Vyyryläinen, Kaupan liitto
Kommenttipuheenvuoro: Miksi muutoksella on merkitystä? Muistilista yrityksen ympäristöväittämiin ja esimerkkejä toteutuksista.
Toimitusjohtaja Leo Stranius, Third Rock
Keskustelua, kysymyksiä