Kolme kovaa K:ta: Kontaktointi-Kohtaaminen-Klousaus
Monet myyjät ovat äärimmäisen kiireisiä, eikä ammattilaisilla ole aikaa osallistua sellaisiin koulutuksiin ja valmennuksiin, joissa käsitellään ylätason teemoja tai trendejä. Monet myyjät odottavat todella konkreettista koulutusta, jossa keskitytään vain kaikista kriittisimpiin asioihin, joita hiomalla saadaan parempia tuloksia.
Kysymys kuuluukin, mitkä olisivat ne aivan keskeisimmät ja kriittisimmät kohdat myyntiprosessissasi, jotka hiomalla saisit parempia tuloksia aikaiseksi? Mitkä kolme kohtaa määrittävät pitkälti sen, saadaanko kaupallinen yhteistyö alulle vai jutellaanko vain muuten mukavia?
Näiden kysymysten pohjalta rakennettiin tämä puolen päivän valmennus, joka käsittelee kolmea kriittisintä kohtaa myyntiprosessissa:
Kontaktointia, Kohtaamista ja Klousaamista.
Tämä ei tietenkään tarkoita, että muut vaiheet eivät ole olennaisia, mutta näiden kolmen Koon tiimoilta tulee eniten kysymyksiä ja kiinnostusta myyjiltä, koska nämä ovat usein juuri niitä hetkiä, missä tulos todellisuudessa tehdään.
Agenda ja aikataulu
Kontaktointi – Kylmistä kontakteista lämpimiin keskusteluihin
– Always Be Connecting – Miten rakennat arkeen rutiinin, jolla kontaktoinnista tulee tapa?
– Mitä ottaa huomioon ennen kuin lähdet lähestymään asiakkaita?
– Miten rakentaa oma lämmin lähestymisviesti, joka resonoi vastaanottajissa?
– Kontaktointiprosessi puhelimessa – sähköpostissa & somessa
Kohtaaminen – myyjän työpaikka on asiakkaan edessä
– Always Be Helping – mitä asiakkaat odottavat myyjän kohtaamiselta?
– Miten tavoitteellistaa tapaaminen ja sitouttaa asiakas kohtaamiseen?
– Miten luoda rakenne, joka huomioi riittävästi asiakkaan tilanteen ja omat tavoitteet?
– Erilaiset asiakkaat – miten luoda jokaisesta kohtaamisesta yksilöllinen ilman tuntien valmistautumista?
Klousaaminen – päätätkö kaupan vai aloitatko asiakassuhteen?
– Always Be Closing – Miten ymmärtää klousaamisen tavoite oikein, jottet vaikuta tyrkkymyyjältä?
– Klousaatko kerran vai kahdeksan kertaa? Johdettu ja etenevä myyntiprosessi
– Erinomaisen myyjän tunnistaa erinomaisista kysymyksistä – miten pyytää päätöstä?
– Mindsetin muutos – kertakauppojen päättämisestä asiakassuhteiden avaamiseen
8.45 Virittäytyminen ja virtuaaliset aamukahvit yhdessä Zoomissa
9.00 Valmennus alkaa
10.30 Kahvitauko
10.45 Valmennus jatkuu
12.00 Valmennus loppuu
Tämä koulutus on osa Modernin myynnin työkalupakkia, jonka muut osat ovat:
Ratkaisun esittäminen ja asiakkuuksien kasvattaminen 29.3.2022
Uusasiakashankinnan tehopäivä 28.4.2022
Neuvottelu- ja esiintymistaidot 24.5.2022
Ostopäätöspsykologiaa 31.5.2022
Osallistumismaksu Kaupan liiton jäsenille on 199,00 euroa + alv 24 %.