Kaupan digiaamupäivä
Kaupan digiaamupäivä -tilaisuudessa julkistetaan mm. tutkimus suomalaisten digiostamisesta ja ennuste verkkokauppamarkkinoiden kasvusta meillä ja muualla. Koronavuosi kiritti digikaupan lähivuosien kasvuennusteita ympäri maailman, ja digikuluttajan ostoskori kasvoi myös Suomessa. Mutta mitkä olivat käytetyimpiä verkkokauppoja ja mitkä pidetyimpiä?
Tilaisuudessa esitellään myös välituloksia tutkimusprojektista, jossa tehtiin koeostoja EU:n ulkopuolisilta markkina-alustoilta kuten AliExpress, Wish tai Amazon. Täyttävätkö EU:n ulkopuolisilta alustoilta tehtävät ostokset eurooppalaiset vaatimukset?
Aamupäivän aikana kuullaan lisäksi muun muassa kokemuksia Alibaban alustalla myymisestä kiinalaisille kuluttajille ja suoran kuluttajakaupan mahdollisuuksista Venäjän nopeasti kasvaville verkkokauppamarkkinoille.
Tilaisuus on kaikille avoin ja on maksuton. Saat osallistumislinkin tilaisuuteen lähempänä tilaisuuden ajankohtaa.
OHJELMASSA:
Tutkimusjulkistus: Digiostamisen trendejä ja digitaalinen ostaminen 2020
Jaana Kurjenoja, pääekonomisti, Kaupan liitto
Venäjä – digikaupan valtava mahdollisuus
Mikael Krasnov, Treesixty ja Terhi Nykänen, RusspostExpress
Tietoisku tutkimustuloksista: Digimaailman osaamistarpeet – Kauppa ja oppilaitokset
Bate Ismail, ekonomisti, Kaupan liitto
Tietoisku: Sysätäänkö reaaliaikatalouden kustannukset kaupalle? Esimerkkinä sähköinen kuitti
Toni Jääskeläinen, johtava asiantuntija, Kaupan liitto
Miten pärjätä Amazonin alustalla?
Toni Kallio, Partner, Commerce 8
Välituloksia Kaupan liiton uudesta selvityksestä: Mitä meille myydään? – Siirtyykö vastuu kuluttajille EU:n ulkopuolisilla markkinapaikoilla
Ilari Kallio, johtava asiantuntija, Kaupan liitto
Kokemuksia Kiinan kuluttajamarkkinoista
Tuuli Luoma, johtaja – omat brändit ja vienti, Kesko