Kaupan Digiaamupäivä: Digikaupan uudet tuulet
Verkko-ostaminen kutistui viime vuonna Suomessa ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2010. Miten se näkyi kotimaasta ja ulkomailta tehdyissä ostoksissa? Miten suomalainen digikuluttaja poikkeaa naapureistaan ja miten hän on muuttunut pandemian aikana? Muun muassa näitä teemoja käsitellään Kaupan liiton tutkimuksessa suomalaisesta digikuluttajasta ja verkkokauppamarkkinan koosta.
Tutkimusjulkistuksen lisäksi Kaupan digiaamupäivässä esitellään kaupan globaaleja trendejä ja kuullaan yrityspuheenvuoroissa, miten kotimainen erikoiskauppa voi hyödyntää second hand- ja reCommerce-alustoja ja miten some-markkinointia ja live shoppingia voidaan käyttää, kun pyritään kansainvälisille markkinoille.
Aamupäivän aikana kuullaan myös lyhyet tietoiskut kaupan uudesta EU-sääntelystä, taloushallinnon digitalisaatiosta ja koulutusyhteistyöstä ja -mahdollisuuksista.
Tilaisuus on kaikille avoin ja on maksuton. Saat webinaarilinkin tilaisuuteen lähempänä tilaisuuden ajankohtaa.
OHJELMASSA:
9.00–9.05
Tervetuloa
Tutkimusjulkistus: Digiostaja ja digitaalinen ostaminen 2022
Jaana Kurjenoja, pääekonomisti, Kaupan liitto
Digikaupan globaaleja trendejä
Arhi Kivilahti, analyytikko, Ada Insights
Tietoisku: Kuluttajien valintojen ohjaaminen verkossa – kiellettyä, pakollista vai jotain siltä väliltä?
Ilari Kallio, johtava asiantuntija, Kaupan liitto
Tietoisku: Taloushallinnon digitalisoituminen: sähköiset kuitit kaupassa
Toni Jääskeläinen, johtava asiantuntija, Kaupan liitto
TAUKO 10.25–10.45
Digitaalinen recommerce – tulevaisuuden mahdollisuudet erikoiskaupalle
Jenni Tuomisto, johtaja, Tori.fi
Tietoisku: Digitaalisen kaupan osaamisen kehittäminen – korkeakouluyhteistyö
Moona Naakka, koulutusasiantuntija, Kaupan liitto
Tietoisku: School of Sales ja digiajan myyntiosaaminen: Social Sellingiä ja arvon tuottamista asiakkaalle
Anu Varpenius, toimitusjohtaja, Myyntigurut Oy
Some-markkinointi, Live shopping ja vaikuttajamarkkinointi – Fazerin kokemukset maailmalta
Kirsi Nordberg, Senior Marketing Manager/Global Marketing, Fazer
12.00
Lopetus