Ukrainan sodan vaikutukset kaupan alaan
Syventymisalueina kriisiviestintä ja johtaminen kriisissä, informaatiovaikuttaminen sekä maineen- ja brändinhallinta
Kaupan liiton teematilaisuuksien sarjassa asiantuntijat käyvät läpi sodan vaikutuksia kaupan alaan ja antavat vinkkejä yritysten arkeen. Tilaisuudet järjestetään webinaareina.
Yrityksen strategiset, toiminnalliset ja inhimilliset valmiudet nykyisessä media- ja viestintäympäristössä
Yliopistonlehtori, kriisiviestinnän tutkija VTT Salli Hakala, Helsingin yliopisto
Millaisia uhkia informaatiovaikuttaminen voi tuoda kaupan alan yrityksille, ja miten uhkiin kannattaa varautua? Millaisin toimin yhteiskunta voi tukea yrityksiä?
Strategisen viestinnän tiimin vetäjä, viestintäpäällikkö Päivi Tampere, valtioneuvoston kanslia
Kriisiviestinnän pelikirjan uudet luvut – kokemukset, huomiot ja opit viime viikoilta
Viestintäjohtaja Outi Hohti, SOK
Aamutilaisuuden vetäjänä toimii Kaupan liiton viestintäjohtaja Pia Pere-Vanhanen.
Puhujat:
Salli Hakala (VTT) toimii yliopistonlehtorina ja kriisiviestinnän tutkijana Helsingin yliopistossa. Hänen tutkimusalueitaan ovat mm. kriisit ja mediayhteiskunta, organisaatioiden viestintä, erityisesti valtionhallinnon ja muun julkishallinnon viestintä ja toiminta julkisuudessa.
Päivi Tampere toimii viestintäpäällikkönä ja strategisen viestinnän tiimin vetäjänä valtioneuvoston kansliassa. Hän on aiemmin työskennellyt Euroopan hybridiuhkien torjunnan osaamiskeskuksessa viestintäpäällikkönä sekä Viron valtioneuvoston kansliassa strategisen viestinnän neuvonantajana. Tampereella on pitkä kokemus projektinhallinnasta, kriisiviestinnästä sekä informaatioturvallisuudesta eri viranomaisorganisaatioista.
Outi Hohti on SOK:n viestintäjohtaja, joka on tehnyt koko työuransa S-ryhmässä, mutta tekemisen tontit ovat vuosien varrella vaihdelleet konserni- ja talousviestinnästä kriisiviestinnän ja maineenhallinnan kautta vastuullisuusviestintään. Ennen nykyistä rooliaan konsernin viestintäjohtajana Outi vastasi vähittäiskaupan ketjujen viestinnästä.