Korona ja kuluttajat
Olemme koonneet tälle sivulle selvityksiämme keväällä 2020 alkaneen koronapandemian vaikutuksista kuluttajiin ja kaupan alan yrityksiin.
Korona ja kuluttajan ostopolku
Tiedote 22.10.2020:
Laadun merkitys kasvamassa – korona muokkaa kuluttajan ostopolkua, mutta kuinka pitkäksi aikaa?
Liite:
Digikuluttajan ostopolku muutoksessa, syksy 2020
Aineisto jäsenille:
Digikuluttajan ostopolku muutoksessa, syksy 2020 / jäsenille
Tiedote 2.6.2020:
Ostaminen muuttui koronan myötä – kriisissä on myös voittajia
Liite:
Koronan vaikutus kuluttajan ostopolkuun Suomessa, Norjassa ja Saksassa / poimintoja
Aineisto jäsenille:
Koronan vaikutus kuluttajan ostopolkuun Suomessa, Norjassa ja Saksassa / jäsenille
Kuluttajatutkimusten sarja, keväällä 2020
Tiedote 11.6.2020:
Rajoitustoimien helpottuminen lisäsi kivijalkakaupan vetovoimaa
Liite:
Kuluttajat koronakriisissä 3/3
Tiedote 7.5.2020:
Kaupoissa asioiminen vähentynyt edelleen, mutta digiostaminen kasvaa – jo viidesosa kokeillut ruoan verkkokauppaa koronakriisin aikana
Liite:
Kuluttajat ja koronakriisi_osa2_070520 liite
Tiedote 20.4.2020:
Kuluttajatutkimus: Digiostaminen ja halu kokeilla ruoan verkkokauppaa kasvavat
Liite:
Kuluttajat ja koronakriisi_osa1_200420_liite
Kaupan liiton jäsenyrityksille tehty kysely, huhtikuu 2020
Tiedote 7.4.2020:
Kysely: Yli neljäsosa kaupoista kertoo liikevaihtonsa romahtaneen lähes kokonaan – työntekijöistä on vähennetty jo 25 %
Liite:
Kaupan alan yrityksen koronakriisissä, jäsenkysely 4/2020