Kaupan vastuullisuusaamupäivä – Millä keinoilla vastataan asiakkaiden vastuullisuuskutsuun?
Ovatko verkkokauppa-asiakkaat vastuullisia vai vastuuttomia? Entä miten kauppa voi tukea digiasiakkaansa vastuullisuustyötä ja kestävämpää arkea?
Kaupan vastuullisuusaamupäivässä julkistetaan Digikuluttajan vastuullisuus -tutkimus. Saamme myös ajankohtaisen katsauksen verkko-ostamisen vastuullisuuteen ja pureudumme verkkokaupan rooliin asiakkaan vastuullisuustyössä ja kestävyyden edistäjänä.
Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton webinaari, ja sen järjestävät yhteistyössä Erikoiskaupan liitto ETU ry ja Kaupan liitto.
OHJELMA:
Tervetuloa
Ulla Pöllänen, toimitusjohtaja, Erikoiskaupan liitto ETU
Jaana Kurjenoja, pääekonomisti, Kaupan liitto
Hyvän elämän harhat – Haasteet vastuulliselle kuluttamiselle
Jannica Nyman, väitöskirjatutkija, Turun yliopisto
Miten suomalaiset verkkokauppiaat ovat ottaneet vastuulliset digikuluttajat haltuun?
Paneelikeskustelu:
Miten koulutus vastaa yritysten tarpeisiin – digitaalisen kaupan opintokokonaisuuden täsmäisku
Moona Naakka, koulutusasiantuntija, Kaupan liitto
Miksi yrityksen kannattaa olla kiinnostunut vastuullisuussääntelystä? Syventymisalueena Green Claims ja vastuullisuusväittämät
Tiina Vyyryläinen, johtava asiantuntija, Kaupan liitto