vastuullisuus

#YhdessäEnemmän kertoo jälleen kaupan yritysten innovaatioista ja toimialaa uudistavista teoista 

Kaupan liiton somekampanja kaupan alan yritysten pienistä ja suuremmista hyvistä teoista sai alkunsa viime keväänä koronaepidemian puhjettua. Tänä keväänä jatkamme viestimällä edelleen siitä, kuinka monin erilaisin ja innovatiivisin tavoin toimiala uudistuu palvellakseen asiakkaitaan ja pitääkseen Suomen talouden rattaat pyörimässä.  

Monimuotoisuudesta kaupan vetovoiman ajuri

Nina Meincke
Viime aikojen tapahtumat Yhdysvalloissa ovat jälleen muistuttaneet meitä siitä, kuinka tärkeää on rakentaa monimuotoisuuden ympärille hyväksyvää ja arvostavaa kulttuuria. Kaupan toimialana ja sen yritysten yksittäisinä toimijoina pitää olla tavoitteen edistämisessä aktiivisia.

Mobiilisovellusten käyttödata paljastaa kuluttajatrendejä

Aivan viimeaikaiset muutokset älypuhelinten ostossovellusten käytössä heijastavat yleisiä kuluttajatrendejä laajemminkin. Halpa- ja pikamuodin vetovoima on digiostajien keskuudessa edelleen vahvaa, mutta samalla myös vastuullinen kuluttaminen ja kierrättäminen yleistyvät. ’Kiina-nyssäköiden’ tulva Pohjoismaihin on alkanut hidastua, mutta kiinalainen halpamuoti on alkanut kiinnostaa. Loppuvuoden lahjaostokset brittiläisistä verkkokaupoista voivat aiheuttaa lisäyllätyksiä myös suomalaisille kuluttajille.

Vastuullisuuden olennaisuusanalyysi vahvistaa: Kaupalle olennaisten vastuullisuusteemojen kirjo on hyvin laaja

Millaisia teemoja pidetään tärkeinä kaupan vastuullisuustyössä? Entä mitä Kaupan liiton sidosryhmät odottavat liiton vastuullisuustyöltä? Kaupan liitto toteutti syyskauden aikana vastuullisuuden olennaisuusanalyysin sidosryhmiään kuullen, strategiauudistuksen rinnalla. Tulokset kytketään liiton toiminnan suunnitteluun.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi