Siirretty – Digikauppa kasvaa ja kansainvälistyy
Tämän viikon tiistain Digikauppa kasvaa ja kansainvälistyy -tilaisuus 17.3.2020 on päätetty vallitsevan tilanteen vuoksi varotoimenpiteenä siirtää.
Pahoittelemme peruutuksesta johtuvaa haittaa. Ilmoitamme mahdollisimman pian teille tiedon uudesta ajankohdasta.
Digikauppa kasvaa ja kansainvälistyy – pysyykö Suomi mukana?
Miten digiostaminen kehittyy lähivuosina? Kiinnostaako suomalaisia verkko-ostajia vastuullisuus? Suosivatko suomalaiset Amazonia, AliExpressiä vai suomalaisia verkkokauppoja?
Kansainvälistyminen on suomalaiselle kaupalle iso mahdollisuus, shoppailu ei tunne maiden rajoja. Mitä kansainvälistyminen ja digitalisaatio tarkoittavat käytännössä, miten hyödyntää niitä ja mitä se vaatii yritykseltä? Onko meillä osaajia?
Muun muassa näitä asioita käsitellään Kaupan liiton järjestämässä ilmaisessa Kaupan digiaamupäivässä Digikauppa kasvaa. Aamupäivän aikana julkaistaan useampi uusi tutkimus ja selvitys sekä kuullaan yritysten puheenvuoroja kansainvälistymisestä yrityksen strategiassa.
OHJELMA
8.30 – 9.00
Aamukahvi ja ilmoittautuminen
Tervetuloa
Tutkimusjulkistus: Digikauppa Suomessa ja maailmalla – Digiostajan vastuullisuusasenteet
Jaana Kurjenoja, pääekonomisti, Kaupan liitto
Erikoiskauppa kansainvälistyy digikanavilla – Case Voglia ja Papu Design
Marina Vahtola, Chairman of the Board, Voglia ja Papu Design
Kaupan liiton uusi selvitys: Digimaailman osaamistarpeet kaupassa
Bate Ismail, ekonomisti, Kaupan liitto
Kaupan liiton uusi selvitys: Sysätäänkö reaaliaikatalouden kustannukset kaupalle? Esimerkkinä sähköinen kuitti
Toni Jääskeläinen, veroasiantuntija, Kaupan liitto
Suomalainen kauppa Amazonin aikakaudella
Toni Kallio, Partner, Commerce 8
Kaupan liiton uusi selvitys: EU:n tuotelainsäädäntö ja kilpailu aasialaisten verkkokauppojen kanssa
Janne Koivisto, johtava asiantuntija, Kaupan liitto
Millä vahvuuksilla suomalainen kauppa kansainvälistyy?
Riina Hakkarainen, Director Consulting Services, CGI
12.00
Aamupäivän lopetus