erikoiskauppa

Digikauppa kasvaa ja kansainvälistyy – pysyykö Suomi mukana?

Miten digiostaminen kehittyy lähivuosina? Kiinnostaako suomalaisia verkko-ostajia vastuullisuus? Suosivatko suomalaiset Amazonia, AliExpressiä vai suomalaisia verkkokauppoja? Kansainvälistyminen on suomalaiselle kaupalle iso mahdollisuus, shoppailu ei tunne maiden rajoja. Mitä kansainvälistyminen ja digitalisaatio tarkoittavat käytännössä, miten hyödyntää niitä ja mitä se vaatii yritykseltä? Onko meillä osaajia? Muun muassa näitä asioita käsitellään Kaupan liiton järjestämässä ilmaisessa Kaupan digiaamupäivässä Digikauppa … Lue lisää

Rauta- ja puutarhakauppa siirtyy kohti verkkoa

Ylivoimaisesti eniten euroja verkkokaupassa kuluu muodin ja elektroniikan ostoksiin, mutta rauta- ja puutarhakaupan sekä lemmikkitarvikkeiden verkko-ostokset nielaisevat kolmanneksi eniten euroja. Statista-tilastotietopalvelun mukaan rauta- ja puutarhakaupan digitaaliset kuluttajamarkkinat kasvavat voimakkaasti vuoteen 2023 mennessä, kun digiostajien määrä lähes kaksinkertaistuu. Tuotekategorian verkkokaupoista nettomyynniltään suurin on suomalainen Motonet.fi.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi