digikauppa

Kuluttajan matka digitaalisella ostopolulla kiihtyy - katsaus digikaupan trendeihin

Teknologia ja palvelumuodot digitaalisessa kuluttajakaupassa kehittyvät kohisten. Koko ostoprosessi mainonnasta tuotehakuun ja tilaamiseen sekä maksamisesta toimittamiseen pyritään tekemään aina vain sujuvammaksi. Kiinalaiset verkkokaupat ja markkinapaikat sekä Amazon kirittävät suomalaista digikauppaa, jonka kansainvälistyminen on vielä toistaiseksi ollut hidasta. Kokosimme katsaukseemme poimintoja digikaupan kehityssuunnista ja trendeistä.

Aasialaisilla verkkokaupoilla merkittävä kilpailuetu tuoteturvallisuuden kustannuksella

EU:n ulkopuoliset verkkokaupat saavat suomalaisiin kauppoihin nähden epäreilua ja merkittävää kilpailuetua. Erään merkittävimmistä eroista tuo tuoteturvallisuutta koskeva lainsäädäntö. Sen pitäisi tasapuolisemman kilpailun vuoksi ja kuluttajaturvallisuudenkin vahvistamiseksi koskettaa myös EU:n ulkopuolella tehtävää kuluttajakauppaa.

Kaupan yritykset pelastautuvat nyt digiloikilla

Kauppa on aina mennyt sinne, minne ihmisetkin – nyt poikkeuskeväänä yhä useammin kuluttajien koteihin. Koronavirusepidemian tyrehdyttäessä kivijalkakauppojen asiakasvirtoja ovat kaupan alan yritykset ja niiden sidosryhmät innovoineet monenlaisia selviytymiskeinoja, joista suuri osa liittyy palvelun digitalisointiin. Verkko-ostaminen onkin lisääntynyt voimakkaasti.

Osaamisesta huolehtimalla kohti digitaalista tulevaisuutta

Bate Ismail
Pandemian suljettua maailman on hyvä hetki paneutua digikaupan maailmaan. Miten suomalainen kauppa menestyy entistä paremmin kovan kilpailun digimaailmassa? Kuluttajat, yritykset ja organisaatiot tekevät entistä enemmän kauppaa digitaalisesti, ja koronakriisin myötä tämä trendi kiihtyy entisestään. Asiakkaat löytävät uusia väyliä tehdä hankintansa, ja osa heistä siirtyy pysyvästi digitaalisen kaupan puolelle.

Siirretty - Digikauppa kasvaa ja kansainvälistyy

Tämän viikon tiistain Digikauppa kasvaa ja kansainvälistyy -tilaisuus 17.3.2020 on päätetty vallitsevan tilanteen vuoksi varotoimenpiteenä siirtää. Pahoittelemme peruutuksesta johtuvaa haittaa. Ilmoitamme mahdollisimman pian teille tiedon uudesta ajankohdasta. Digikauppa kasvaa ja kansainvälistyy – pysyykö Suomi mukana? Miten digiostaminen kehittyy lähivuosina? Kiinnostaako suomalaisia verkko-ostajia vastuullisuus? Suosivatko suomalaiset Amazonia, AliExpressiä vai suomalaisia verkkokauppoja? Kansainvälistyminen on suomalaiselle kaupalle iso … Lue lisää

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi