kaupan tutkimuspäivä

Tutkimus: Nuoria ja pienituloisia huolettaa maailmantilanne, fyysisissä myymälöissä halutaan käydä, kauppojen keräämä asiakasdata jakaa mielipiteitä

Hieman yli puolet suomalaiskuluttajista aikoo vähentää rahankäyttöään seuraavan 12 kuukauden aikana, selviää tuoreesta Vähittäiskaupan tutkimussäätiön tutkimuksesta. Lisäksi tutkimus paljastaa, että suomalaisten halukkuus käydä fyysisissä myymälöissä kasvoi vuodessa ja kauppojen keräämä tieto asiakkaista jakaa vahvasti mielipiteitä. Arvot eivät vuodessa ole muuttuneet.

Suomalaisten halukkuus tehdä ostoksia fyysisissä myymälöissä on kasvanut korona-aikana – ruoan verkkokauppa herättää kiinnostusta 

Vähittäiskaupan tutkimussäätiön tuoreen tutkimuksen mukaan koronapandemia näkyy ensimmäistä kertaa suomalaisten kuluttajien arvoissa. Erityisesti nuoret ovat kokeneet verkko-ostamisessa aiempaa enemmän vaikeuksia mahdollisesti tuotteiden saatavuusongelmien takia, ja samalla ihmisten halukkuus tehdä ostoksia fyysisissä myymälöissä on suurta. Sosiaalisen median merkitys ostopäätöksissä on kasvanut.  

Kaupan tutkimuspäivä 2022: Kaupan suunta

Kaupan tutkimuspäivä 2022: Kaupan suunta Ostamisen uudet ulottuvuudet haastavat kauppaa. Ostaminen leviää someen, brändit ja tuottajat myyvät suoraan kuluttajille, vertaisarvioiden merkitys kasvaa, kansainväliset markkinat houkuttelevat, ekologiset motiivit voimistuvat… Miten kauppa … Lue lisää

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi