Uusasiakashankinnan tehopäivä
Kuinka löydät ja lähestyt asiakaskandidaattia helposti? Miten ja mistä löytää potentiaalisia asiakasehdokkaita tehokkaasti? Miten toisaalta lähestyä asiakkaita eri kanavien avulla tavalla, joka tuottaa tuloksia ilman päänsärkyä? Moni asia myynnissäkin on muuttunut, mutta kiistaton tosiasia on, että ilman aktiivista prospektointia ja kontaktointia pitkäkestoinen menestys myynnissä jää valtaosalta kokematta. Onneksi oikein tehdyillä toimenpiteillä ja tekniikoilla kenestä tahansa … Lue lisää
Kaupan turvallisuus 2023 – tiimityötä ja kaikkien yhteinen asia
Oikeusministeriön ja Kaupan liiton perinteisessä turvallisuusseminaarissa korostuu tänä vuonna laaja-alainen ja monimuotoinen yhteistyö myymälävarkauksien torjumiseksi ja nuorten rikoskierteen ennaltaehkäisemiseksi. Yhtä lailla pureudutaan Suomessakin yleistyviin ja kaupan turvallisuuteen heijastuviin vakavampiin ilmiöihin yhteiskunnassa, kuten katujengeihin, ja tarkastellaan syrjäytymisteemaa tutkimustiedon valossa. Tilaisuuteen voi osallistua sekä etänä että paikan päällä. Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton. #Kauppa #Kaupanturvallisuus Ilmoittaudu … Lue lisää
Logistiikan ja toimihenkilöiden palkkausjärjestelmäuudistus
Uusi logistiikan ja toimihenkilöiden vaativuusluokitus ja sen mukaiset uudet palkkataulukot tulevat voimaan 1.1.2024. Työnantajien on yhteistyössä henkilöstön kanssa käsiteltävä asiat työpaikalla ja valmistauduttava muutokseen. Muutos koskee kaikkia Kaupan työehtosopimuksen soveltamisalan piirissä olevia yrityksiä, joiden palveluksessa työskentelee työehtosopimuksen tarkoittamia logistiikkatyöntekijöitä (ennen ”varastotyöntekijä”) tai toimihenkilöitä (ennen ”konttorityöntekijä”). Lue lisää muutoksesta Kaupan liitto ja Palvelualojen ammattiliitto PAM järjestävät … Lue lisää
Kolme kovaa K:ta – Kontaktointi, kohtaaminen ja klousaus
Monet myyjät ovat äärimmäisen kiireisiä, eikä ammattilaisilla ole aikaa osallistua sellaisiin koulutuksiin ja valmennuksiin, joissa käsitellään ylätason teemoja tai trendejä. Monet myyjät odottavat todella konkreettista koulutusta, jossa keskitytään vain kaikista kriittisimpiin asioihin, joita hiomalla saadaan parempia tuloksia. Kysymys kuuluukin, mitkä olisivat ne aivan keskeisimmät ja kriittisimmät kohdat myyntiprosessissasi, jotka hiomalla saisit parempia tuloksia aikaiseksi? Mitkä … Lue lisää
Menestyksekäs myyntistrategia
Ilman oikeaa myyntistrategiaa ja sen laadukasta toteutusta paraskin strategia jää ylimmän johdon ja hallituksen unelmaksi ja yritys ei saavuta asetettuja tavoitteita. Myyntijohto on vastuussa siitä, että yrityksen strategia toteutuu halutulla tavalla rakentamalla siihen sopivan myyntistrategian ja jalkauttamalla sitä systemaattisesti. Tässä valmennuksessa pureudumme myynnin johtamisen ikuisiin ja tärkeimpiin fundamentteihin sekä katsomme, miten parhaiden myyntiorganisaatioiden myyntijohto rakentaa … Lue lisää
Strategisten asiakkuuksien kasvattaminen
Monien tutkimusten mukaan yritysten suurin kasvupotentiaali piilee nykyisissä asiakkuuksissa. Mutta kuinka varmistetaan, että ensin osataan panostaa oikeisiin asiakkaisiin ja sen jälkeen vielä saadaan valjastettua niiden koko potentiaali? Näihin ja moneen muuhun kysymykseen tartutaan tässä koulutuksessa. Lämpimästi tervetuloa siis mukaan kuulemaan Strateginen Kumppani -kirjan kirjoittaneen Jan Ropposen sekä Suomen Mr. Tunneälyn Mikko Parikan vinkit, keissit ja … Lue lisää
Esihenkilön oikeudet ja velvollisuudet
Koulutus esihenkilötehtävissä oleville Kaupan liiton jäsenille Tervetuloa ammentamaan eväitä vastuulliseen ja rohkeaan esihenkilötyöhön. Käymme yhdessä läpi esihenkilön keskeisiä oikeuksia ja velvollisuuksia. Samalla saat opastusta työpaikan ongelmatilanteiden tunnistamiseen ja asianmukaiseen käsittelyyn. Koulutuksen sisältöjä Työsopimuksen tekeminen Työn johtaminen ja työnantajan tulkintaetuoikeus Työntekijöiden yhdenvertainen kohtelu Työsuojelusta ja työturvallisuudesta vastaaminen Esihenkilön puuttumisoikeus ja -velvollisuus ongelmatilanteissa Työsuhteen päättämismenettely työntekijästä johtuvasta … Lue lisää
Miten työnantaja voi parhaiten varmistua lisätyön tarjoamisvelvoitteen täyttämisestä?
Koulutus Kaupan liiton jäsenille Ennen uuden työntekijän palkkaamista työnantajan tulee selvittää, voiko tarjolla olevat tunnit tarjota omille, jo työsuhteessa oleville, osa-aikaisille työntekijöille. Miten työnantaja valitsee kenelle lisätyötunnit tarjotaan? Millä tavalla lisätyötunnit voidaan tarjota? Voiko työntekijä kieltäytyä tarjotusta lisätyöstä? Entä milloin voidaan palkata työsuhteen ulkopuolelta lisätöihin? Tule kuuntelemaan Kaupan liiton koulutukseen lisätyön tarjoamisvelvoitteen täyttämiseen liittyvät työnantajavelvoitteet … Lue lisää
Myynnin henkinen puoli – voittavat tulokset valmistellaan oman mielen sisällä
Viime vuosien surulliset tapahtumat ja synkät tulevaisuudennäkymät ovat pistäneet monen myyjän ja myyntiorganisaation mielen matalaksi ja monen tekemisestä on tullut tuskastelua. Totuus kuitenkin on, että asiakkaat tarvitsevat edelleenkin ratkaisuja ongelmiinsa ja ovat valmiita kuuntelemaan näkemyksiä ja tekemään hankintoja, jotka hyödyttävät heitä heidän arjessaan. Miten siis varmistaa kaupallinen keskittyminen oikeanlaisiin asioihin ja asiakkaisiin ilman, että myyntiarki … Lue lisää
Älytön, älyttömämpi tekoäly
Tietotyöläiset ovat singulariteettipisteessä. Tekoäly tulee täysin mullistamaan tavan, millä toimimme. Se on tärkeydessään ja murrospotentiaalissaan verrattavissa siihen, mitä kamera teki kuvataiteelle – kuvataide ei lakannut olemasta, mutta se muuttui olennaisesti. Mitä tämä murros tuo myynnin tai markkinoinnin parissa työskenteleville tietotyöläisille? Sanalla sanottuna mahdollisuuksia. Tarkalleen mitä mahdollisuuksia? Tästä School of Salesin vieras Jone Korpi kertoo tässä … Lue lisää