Social Selling myyjälle
Jos mietit, että mitä se social selling oikein on tai ajattelet, että ei siitä ainakaan minun työssäni ole mitään hyötyä, niin tämä koulutus on juuri sinulle! Tai, jos olet jo asiasta jyvällä, mutta haluat päästä parempiin tuloksiin. Uskallatko ottaa haasteen vastaan? Tämän koulutuksen jälkeen tiedät ainakin, mitä teet tai et tee ja miksi. Lämpimästi tervetuloa … Lue lisää
Strateginen kumppani – kirjan julkistustilaisuus
Lämpimästi tervetuloa Strateginen Kumppani -kirjan julkistustilaisuuteen kuulemaan ensimmäisten joukossa uusinta tutkimustietoa suomalaisten johtoryhmätason päättäjien ostokäyttäytymisestä. Suomalaisten myyntiorganisaatioiden tason nostamiseksi Jan Ropponen haastatteli 100 toimitusjohtajaa. Haastatteluissa hän selvitti yksityiskohtaisesti, miten yritysten johtoryhmätasolla tehdään osto- ja investointipäätöksiä ja miten ylintä johtoa saa houkuteltua tapaamaan. Strateginen Kumppani on itsenäinen jatko-osa Miljoonamyyjä-kirjalle, joka ilmestyi vuonna 2020. Ohjelma: ● Tutkimuksen … Lue lisää
Rajat ylittävän kuluttajamyynnin arvonlisäverotus
Koulutus Kaupan liiton jäsenille Tule perehtymään kansainvälisen kuluttajakaupan arvonlisäverotukseen. Koulutuksen ytimenä on heinäkuussa 2021 voimaan tullut alv-uudistus, joka tuo muutoksia kuluttajakauppaan sekä EU-maiden sisällä että EU:n ja kolmansien maiden välillä. Koulutuksen sisältöjä Verkkokaupan alv-velvoitteet muissa maissa Ulkomaisten alv-velvoitteiden hallinnointi Tuotemyynnin alv ulkopuolisten hallinnoimissa verkkokaupoissa Osallistumismaksu (sis. koulutusmateriaalit) Rajat ylittävän kuluttajamyynnin arvonlisäverotus: 210 € + alv … Lue lisää
Myynnin psykologiaa johdolle
Menestyvät myyntiorganisaatiot panostavat tunnetaitojen kehittämiseen Tutkimukset osoittavat selvästi, että ihmisten tunteiden ja heidän suoritustasonsa välillä on suora yhteys. Tunneäly-valmennukset myyjien kehittämisessä on 2020-luvun kovin juttu! Tutkimukset osoittavat todeksi sen, että myyjien menestysvaikeudet eivät johdu tietojen tai taitojen puutteesta, vaan tunne- ja asenneperäisistä ajattelun oikosuluista, jotka estävät myyjää saavuttamasta parastaan myynnin ammatissa. Tänä päivä myynti koskettaa … Lue lisää
Kahdentoista askeleen normipäivä
Millainen sun päivä on? ”Ihan normi päivä” oli Kummelinkin hahmoilla tapana sanoa. Mutta millainen on modernin myyjän päivä? Miten sinä rakennat onnistuneen päivän asiakkaiden löytämiseen tai että asiakkaat löytää sinut? Miten sinä askellat tapaamiselle kasvokkain tai verkossa? Onhan sinulla perusasiat hallussa tavoitteiden, kuuntelun, kysymys- tai neuvottelutaitojen osalta? Mitenkäs modernin myynnin välineet ja taktiikat? Useimmat konkarit … Lue lisää
Asiakastyytyväisyysindeksin tulosjulkistus
Torstaina 24. marraskuuta keskustellaan, miten asiakkaiden odotukset kaupan alalla ovat täyttyneet, kun Kaupan liitto ja Erikoiskaupan liitto ETU ry julkaisevat tutkimuksen Asiakastyytyväisyys vähittäiskauppaan Suomessa 2022. Tutkimus perustuu Aalto-yliopiston Senior Fellow Lasse Mitrosen ja Kaupan liiton pääekonomisti Jaana Kurjenojan kehittämään asiakastyytyväisyysindeksiin. Indeksin taustalla on runsas 20 000 asiakasarviota 58 vähittäiskaupan ketjusta. Asiakasarvioiden keräämisestä vastasi Kantar TNS. … Lue lisää
Henkilökohtainen palkanosa ja soveltamisohje
Koulutus Kaupan työehtosopimuksen henkilökohtaisen palkanosan järjestelmästä Kaupan liitto ja Palvelualojen ammattiliitto PAM ovat sopineet Kaupan työehtosopimukseen 1.1.2023 voimaan tulevan järjestelmän, jossa osa työntekijän palkasta määräytyy osaamisen ja suoriutumisen perusteella. Järjestelmän käyttöönotosta sovitaan työpaikkakohtaisesti, ja se korvaa Kaupan työehtosopimuksen mukaisen "vuosiporrasjärjestelmän", jossa palkka nousee ennalta määrätysti työvuosien mukaan. Liitot ovat julkaisseet soveltamisohjeet järjestelmästä, ja ne löytyvät … Lue lisää
Strateginen kumppani – miten myyt ylimmälle johdolle
Isot päätökset tehdään johtoryhmätasolla. Liian harva myyjä kuitenkaan pääsee keskustelemaan johdon kanssa, saatikka esittämään ratkaisunsa ylimmälle johdolle, joka loppupeleissä kuitenkin asiasta päättää. Jan Ropponen on haastatellut 100 eri organisaation toimitusjohtajia selvittääkseen, miten ylimmän johdon kanssa toimitaan menestyksellisesti. Tämä koulutus perustuu näiden haastattelujen tutkimuslöydöksiin ja havaintoihin, joita hyödyntämällä myyjä voi nostaa omaa suoritustasoaan. Osallistumalla opit mm. … Lue lisää
Työpaja: Näin rakennat voittavan myynnin pelikirjan
Keskustelu myynnin pelikirjoista käy kuumempana kuin koskaan, eikä ihme, sillä pandemia on paljastanut puutteita organisaatioiden kriittisissäkin myyntitoiminteissa. Myynnin pelikirjan tavoitteena on toimia ajantasaisena arjen apuvälineenä myyjille, sekä varmistaa, että tehokkaimmat myynnin toimintamallit jalkautuvat jokaiselle myynnin tekijälle roolista ja kokemuksesta riippumatta. Näin varmistetaan, että myynnin tekijät eivät sähellä sokkona päivän fiiliksen mukaan, vaan kullakin on käytössään … Lue lisää