Kiitospäivä saa USA:ssa kuluttajat ostotuulelle
Tämän vuoden kiitospäiväviikonlopusta ennustetaan Yhdysvalloissa erittäin vilkasta ostojuhlaa, kertoo tilastopalvelu Statista.
Thanksgiving eli kiitospäivä on Yhdysvalloissa ja Kanadassa vuosittain marraskuun neljäntenä torstaina vietettävä kansallinen juhlapäivä. Ajan mittaan se on kehittynyt satokauden päätösjuhlasta suureksi ostostentekoriehaksi.
Viime vuosina kiitospäiväviikonlopusta on tullut valtava monipäiväinen ostosjuhla sekä verkko- että kivijalkakaupoissa. Kaupat kilpailevat toistensa kanssa siitä, kenellä on edullisimmat Black Friday- ja Cyber Monday -tarjoushinnat, ja kuluttajat metsästävät parhaita tarjouksia.
Tänä vuonna kiitospäivän juhlaa vietetään torstaina 28. marraskuuta, ja verkkokaupan ostoennätysten ennustetaan paukkuvan jälleen kerran. Adobe Digital Insightsin mukaan amerikkalaiskuluttajien odotetaan tekevän kiitospäiväviikonlopun aikana verkossa ostoksia yhteensä 29 miljardilla dollarilla. Cyber Mondayn eli joulukuun 2. päivän veikataan muodostuvan Yhdysvalloissa tähän mennessä suurimmaksi verkko-ostosten tekopäiväksi, kertoo tilastopalvelu Statista.
Lähde: Statista