Monipuolinen Mahdollisuuksien kauppa -kampanja nosti kaupan työntekijöiden uratarinat ja osaamispolut näkyviin
Kaupan liitto toteutti nuorille suunnatun vetovoimatyön kampanjan maalis-huhtikuussa Instagramissa. Mahdollisuuksien kauppa -kampanja toteutettiin yhteistyössä Kaupan liiton jäsenliittojen ja yritysten kanssa. Pääosaan nousivat kaupan osaajien monimuotoiset uratarinat ja osaamispolut sekä tietenkin monipuolisten mahdollisuuksien kauppa.
Kampanjan aikana 1.3.–3.5.2022 julkaisimme Instagramissa yhteensä 18 kaupan työntekijän omasta työstään kertovaa tarinaa. Ammattilaiset kertoivat oman kokemuksensa upeasta alastaan, ammateista ja työtehtävistä.
Tarinat tavoittivat yli 280 000 henkilöä, postausten kautta Kaupan liiton Instagram-profiilissa tai Mahdollisuuksien kauppa -verkkosivustolla vierailtiin noin 1700 kertaa. Postaukset saivat yhteensä lähes 750 reaktiota.
Kampanjan tavoitteena oli kertoa innostavasta kaupan toimialasta nuorille, jotka pohtivat keväällä eri ala- ja koulutusvaihtoehtoja yhteishaussa sekä mahdollisesti myös kesätyöpaikkoja.
Tarinoissa oli edustettuina mahdollisimman monipuolisesti kaupan alan yrityksiä: vähittäis- ja tukkukauppoja, fyysisiä myymälöitä ja verkkokauppoja, ruokakauppoja, erikois- ja käyttötavaraliikkeitä, hankinta-, logistiikka- ja maahantuontiyrityksiä sekä teknisen kaupan ja palvelujen yrityksiä.
Kasvoiksi valikoitui kaupan myyjiä, myynninohjaajia, esihenkilöitä, tiimin vetäjiä, toimistotyöntekijöitä, asiantuntijoita, kehityspäälliköitä, operatiivisia johtajia, erikoismyyjiä, alan opiskelijoita ja yksi alasta haaveilevakin. Mukana oli eri sukupuolten edustajia.
Kampanja näkyi erityisesti Kaupan liiton Instagramissa, mutta myös muilla Kaupan liiton ja sen jäsenliittojen kanavilla.
Kampanjaan voi edelleen tutustua Instagramissa tilillä @kauppafi, ja sen tunniste #MahdollisuuksienKauppa.
Tutustu Mahdollisuuksien kauppa -tarinoihin kampanjasivumme someseinän kautta >>>
Laajemmin tietoja kaupan alan mahdollisuuksista on koottu sivustolle Kannattava kauppa.